Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Εκκλησία: «Υπό κατοχή η Χώρα»


.
Και η Εκκλησία;;;


Σπάνια ασχολούμαι με θετικό τρόπο για τις πράξεις της Εκκλησίας και κυρίως για το Ιερατείο της. Ποτέ καμία εμπυστοσύνη δεν τους είχα ούτε στις καλές προθέσεις τους πίστευα. Πάντα ήξερα ότι ήταν δεκανίκι της εξουσίας ακόμη και όταν παρουσιάζονταν με συμπονετικό πρόσωπο για τα θύματα της εξουσίας.

Όμως ένα κείμενο που κυκλοφόρησε για τη κρίση, μου έθεσε κάποια ερωτηματικά. «Η χώρα είναι υπό κατοχή» λέει το κείμενο που από τα λίγα που έχουν δημοσιευτεί παρουσιάζεται ισορροπημένο και συγχρονισμένο με το κοινό αίσθημα.

Τι έγινε; Άλλαξε η Ιεραρχία μας και από τον εθνικισμό του Άνθιμου περνάει στον λαϊκισμό; Περνάει στη λογική; Κάνει πολιτική χωρίς ιδιοτελείς σκοπούς; Αντιλήφθηκε ότι αν δεν μιλήσει θα τη κατατάξει ο λαός στους συμμάχους της κυβέρνησης και θα την απαξιώσει; Φοβήθηκε μήπως ότι το μνημόνιο αργά ή γρήγορα θα φτάσει να δημεύσει και τον πλούτο της Εκκλησίας για να ξεπληρωθούν οι ξένοι δανειστές; Κατάλαβε οτι η κυβέρνηση τους πάντες θα θυσιάσει για τους ξένους δανειστές;  


Δεν γνωρίζω και κρατώ επιφυλάξεις. Θα δείξουν οι επόμενες κινήσεις της ιεραρχίας οι οποίες δεν αποκλείεται να είναι μια στο καρφί και μια στο πέταλο ώστε και η πίτα της εξουσίας να είναι σωστή και ο πεινασμένος λαός χορτάτος απο λόγια συμπόνιας και καταγγελειολογίας.


Θα δείξει…


Πάντως πέραν όλων αυτών αξίζει να δούμε την ειδησεογραφία για το θέμα, καθώς και το ίδιο το κείμενο, είτε υποκρύπτει είτε όχι άλλους σκοπούς.


Όπως αναφέρει η ειδησεογραφία, ένα φυλλάδιο «Προς το Λαό» της Ιεραρχίας, σχετικά με την οικονομική κρίση, που από την Κυριακή 19/12, μοιράζεται στους ναούς μαζί με άλλα χριστιανικά έντυπα έχει προκαλέσει ταραχή σε διάφορα επίπεδα. Στο φυλλάδιο η χώρα χαρακτηρίζεται «υπό κατοχή» από τους δανειστές της, ενώ ασκείται σκληρή κριτική στα πολιτικά πρόσωπα.


Σύμφωνα με πληροφορίες, το κείμενο είναι αποτέλεσμα των εισηγήσεων για την οικονομική κρίση που ενέκρινε η Ιεραρχία του περασμένου Οκτωβρίου και συντάκτης φέρεται να είναι ο μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος.


Ορισμένοι ιεράρχες επισημαίνουν χαρακτηριστικά ότι «σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, η Εκκλησία πρέπει να έχει παρηγορητικό και όχι καταγγελτικό λόγο», ενώ άλλοι ιεράρχες θεωρούν ότι το συγκεκριμένο κείμενο απηχεί τις θέσεις ορισμένων ιεραρχών, αλλά οπωσδήποτε όχι ολόκληρης της ιεραρχίας.


Αν και πληροφορίες ανέφεραν νωρίτερα ότι ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έχει ενοχληθεί από το ύφος του κειμένου, ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου της Αρχιεπισκοπής Χάρης Κονιδάρης δήλωσε το απόγευμα, απαντώντας σε σχετικές δημοσιογραφικές ερωτήσεις: «Ο αρχιεπίσκοπος δεν διαχωρίζει τη θέση του από τη Σύνοδο και την Ιεραρχία».


Στο φυλλάδιο αναφέρεται μεταξύ άλλων:


«Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη, αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας».


Χώρα υπό κατοχή


Σε άλλο σημείο επισημαίνεται: «Είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας... Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων-δανειστών μας... Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας και της οικονομίας, που σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε, γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα τους; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ; Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια».


Για τους πολιτικούς που κυβέρνησαν


«Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στην καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα και σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις....


»Μια ηγεσία που δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, που πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας».


Για τους πολίτες;


«Μια ηγεσία που στην πράξη αποδεικνύεται ότι ουσιαστικά υπονόμευσε τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και του λαού. Και από την άλλη πλευρά, ένας λαός, εμείς, που λειτουργήσαμε ανεύθυνα παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματιστήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων».


Για την Εκκλησία.


«Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν».

*
Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του χωρίς να αθωώνει την Ιεραρχία για το βίο και τη πολιτεία της και χωρίς αφορισμούς που η ίδια συνηθίζει να κάνει.
.

3 σχόλια:

  1. Ωραία. Φαντάζομαι η Εκκλησία της Ελλάδος εκτός απ' το να κάνει διαπιστώσεις προσφέρει και την τεράστια περιουσία της υπέρ της απελεύθερωσης του έθνους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα Αντώνη.

    Ε… όχι βέβαια! Αυτό που δεν αποκλείεται είναι να έβγαλε την ανακοίνωση ακριβώς για να ξεπληρώσει την αποστολή της και την υποχρέωσή της με μια ανακοίνωση και να γλυτώσει την εισφορά και τη περιουσία της. Δεν υπάρχει περίπτωση να «αλλαξοπιστήσει» τώρα και να πάει από το Θεό του χρήματος στο Θεό των φτωχών…

    Αυτό που με απασχολεί είναι αν το έκαναν προ του φόβου να δημευθεί μέρος της περιουσίας της ή αν το έκαναν από το φόβο της απαξίωσης. Θα δείξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρολαυτά και ακριβώς για αυτά οφειλει να θεσει το οποιο κινημα το ζητημα της εκκλησιαστικής περιουσιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή