Τρίτη 15 Μαρτίου 2022

Οι τιμές καυσίμων και το μπάχαλο που έρχεται με το πλαφόν

Μόνο ο Άδωνις θα μπορούσε να μετατρέψει το αισχροκλέψιμο σε βάρος των καταναλωτών  σε αισχροκλέψιμο και σε βάρος των έντιμων βενζινοπωλών.

Αν μειώσει, έστω, στο μισό τον ΕΦΚ,  η αμόλυβδη -95 θα μειωθεί κατά 43 λεπτά. Αντί γι αυτό θεσμοθετεί ένα μπάχαλο σε βάρος καταναλωτών και βενζινοπωλών!

 


 -Λέει η ΥΑ ότι κανένας βενζινοπώλης δεν μπορεί να βάλει στις σημερινές τιμές, μεγαλύτερο ποσό από τη διαφορά που είχε μεταξύ τιμών διυλιστηρίων και δικών του (χωρίς ΦΠΑ) τις οποίες είχε αναρτήσει στο Παρατηρητήριο Καυσίμων σε βενζίνη και πετρέλαιο στις 31/8/2021 και για το πετρέλαιο θέρμανσης στις 30/4/2021. Ω τι καλό! Δηλαδή όσοι τότε αισχροκεδρούσαν με μεγάλα ποσά διαφοράς, θα μεταφέρουν νομίμως την αισχροκέρδεια τους και σήμερα. Όσοι βενζινοπώλες είχαν λογικά ποσά διαφοράς, αυτά θα μεταφέρουν.

 -Η νέα λιανική τιμή θα διαμορφωθεί από το πρατήριο με πρόσθεση του ποσού διαφοράς για βενζίνη και πετρέλαιο στις 31/8/2021 και για το πετρέλαιο θέρμανσης στις 30/4/2021 πάνω στην «χθεσινή τιμή διυλιστηρίου».  Δηλαδή αν στην αμόλυβδη-95 το περιθώριο από την τιμή διυλιστηρίου μέχρι τη λιανική του πρατηρίου στις 31/8/2021 (χωρίς ΦΠΑ) ήταν 0,10€ και στην σημερινή αγορά η τιμή διυλιστηρίου είναι 1,60 το λίτρο, στην αυριανή τιμή θα εμφανιστεί η τιμή 2.108€! (1,60+0,10=1,70+ΦΠΑ 24%= 2.108€/λ) Τι επιτεύχθηκε;;; Για όσους όμως είχαν μεγάλη διαφορά (πχ 20 λεπτά) που την ονομάζουν αισχροκέρδεια, απλώς θα προσθέτουν νομίμως τα 20 λεπτά!

 -Όμως την επόμενη και τις επόμενες μέρες, ο πρατηριούχος πρέπει να αλλάζει συνεχώς τις τιμές, σύμφωνα πάντα με τη «χθεσινή τιμή διυλιστηρίου» και όχι με την τιμή διυλιστηρίου όταν αγόρασε. Αν αυτή πέσει 12 λεπτά, στα 1,48 μέχρι εξάντλησης της του φορτίου, τότε το περιθώριο του βενζινοπώλη που θα προσθέσει στην τιμή είναι και πάλι 10 και το σύνολο της τιμής μικραίνει 10 λεπτά δηλ. 1,48+0,10=1,58€+ΦΠΑ 24%=1,959€/λ. Άρα ο βενζινοπώλης παρότι αγόρασε με 1,60 πρέπει να τιμολογεί όχι με βάση το 1,60+0,10,+ΦΠΑ αλλά με 1,48+0,10+ΦΠΑ χάνοντας μέχρι εξάντλησης του φορτίου τα 10 λεπτά το λίτρο!

 -Αν αυτό (από πτώση σε πτώση τιμών) συμβεί και σε επόμενα φορτία το πρατήριο μπορεί και να καταστραφεί! Γιατί, αν μετά τις μειώσεις ανέβουν και πάλι οι τιμές διυλιστηρίου δεν θα μπορέσει ποτέ να αναπληρώσει τις απώλειες αφού θα μπορεί να προσθέσει μόνο 10 λεπτά και όχι και τα 10 λεπτά που έχασε από τις προηγούμενες αγορές. Αυτό απλώς σημαίνει απώλεια κεφαλαίου κίνησης του βενζινοπώλη, άρα μικρότερη δυνατότητα μελλοντικών αγορών καυσίμων  και δεν σχετίζεται με την απώλεια κέρδους αφού από τη μείωση μπορεί να χάσει όχι μόνο όλο το μεικτό κέρδος αλλά και πολύ περισσότερο. Έτσι μεταφέρονται, αδάπανα για την κυβέρνηση, ποσά από το κεφάλαιο κίνησης του βενζινοπώλη στον καταναλωτή.

 -Αποτέλεσμα της ΥΑ: Οι καταναλωτές θα χάνουν και πάλι από όσους αισχροκερδούσαν σε βάρος τους τον Αύγουστο 2021 και με τις νέες τιμές και οι έντιμοι βενζινοπώλες θα χάνουν μέχρι και από το κεφάλαιό τους!

 -Αν όμως η ΥΑ δεν ισχύσει για καθημερινή διαμόρφωση των τιμών με βάση τη «χθεσινή τιμή διυλιστηρίου», τότε ο βενζινοπώλης, ενώ θα έχουν πέσει οι τιμές διυλιστηρίου, αυτός θα συνεχίσει να πουλάει όχι με 10 λεπτά περιθώριο αλλά με 20! Δηλαδή με βάση την ΥΑ ο βενζινοπώλης ή θα χάνει τα πάντα η θα αισχροκερδεί νομίμως με βάση τη δική τους αντίληψη, αφού θα παραβιάζεται το νόημα της ΥΑ αλλά όχι το γράμμα!

 -Το σύνολο του πραγματικού μεικτού κέρδους των τριών συμβαλλομένων κλάδων μετά τα διυλιστήρια, δηλαδή των εταιρειών, των μεταφορέων και των βενζινοπωλών κυμαίνεται, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, στα 10-11 λεπτά το λίτρο. Δεν αναφέρεται πόσα ο καθένας. Αλλά αν πούμε ότι οι βενζινοπώλες κερδίζουν από αυτά, τα 5 λεπτά τότε η πτώση κατά 10 λεπτά τις τιμής, όχι μόνο εξαφανίζει το μεικτό κέρδος αλλά μειώνει και το συνολικό κεφάλαιο για την λειτουργία του. 

 

 -Η απίστευτη αύξηση των τιμών ενέργειας και των άλλων ειδών επιπίπτουν και στα πρατήρια καυσίμων τα οποία αν δεν εισπράξουν, έστω το μεικτό κέρδος, είναι αδύνατο να ανταποκριθούν στα έξοδα.  

-Πρόστιμα της ΥΑ:  Από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ

 -Η λύση (γι αυτούς) θα μπορούσε να είναι πολύ πιο απλή, έστω και πάλι αντιλαϊκή. Να μειώσει πχ στο μισό τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης! Τότε η τιμή στη Βενζίνη-95 θα πέσει αμέσως κατά 43 λεπτά! Η κατανάλωση θα εκτιναχθεί και τα έσοδα της κυβέρνησης από φόρους, θα είναι πάλι πολλά και αντιλαϊκά, αλλά θα «τσουλίσει» ο καπιταλισμός τους. Ούτε  αυτό είναι ικανοί να κάνουν!

 -Ποιος φωστήρας του υπουργείου σκέφτηκε αυτό το «κόλπο» για να ξεγελάσει καταναλωτές και πρατηριούχους;

 

 Η Υπουργική Απόφαση

 Αριθμ. 27585 – ΦΕΚ τεύχος Β 1145/14.03.2022
Περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας σε περίοδο κρίσης. Καθορισμός της διαδικασίας ελέγχου και της επιβολής κυρώσεων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 58 του ν. 4818/2021 (Α’ 124), κλιμάκωση των προστίμων και άλλα ζητήματα που αφορούν στην εφαρμογή του ιδίου άρθρου.

 http://www.odigostoupoliti.eu/epivoli-plafon-kerdous-logo-akriveias-kai-kyroseis/

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου