Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΑΚΕ ΠΕ κατά Μητσοτάκη για θέσεις ΟΟΣΑ και άνω κάτω στο μνημονιακό τόξο της εκπαίδευσης


 Η είδηση λέει:

“Ξεσπάθωσε” η ΔΑΚΕ Π.Ε κατά του Κ. Μητσοτάκη: «Επικίνδυνη η εξαγγελία για επιλογή διδακτικού προσωπικού… Όχι κ. Μητσοτάκη… Αυτό δεν είναι το δικό μας όνειρο για το σχολείο»!









Οι συνεχείς ανατροπές στην Παιδεία και η άγρια νεοφιλελευθεροποίηση φαίνεται πως δεν μπόρεσε να χωνευτεί ούτε από το συνδικαλιστικό τμήμα της ΝΔ στην εκπαίδευση και με μια ανακοίνωση αποκάλυψη παίρνει μπάλα όλους από την Διαμαντοπούλου μέχρι καΙ τον Μητσοτάκη για τα μέτρα που με γραμμή ΟΟΣΑ υλοποιούν.

Μπορεί βέβαια να στρέφεται κατά του Μητσοτάκη(!) για τις εξαγγελίες του για την Παιδεία στη ΔΕΘ, αλλά στην ουσία στρέφεται και κατά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ η οποία σιγανά και αθόρυβα περνάει ένα - ένα τα μέτρα του ΟΟΣΑ για την Παιδεία, τα οποία ασπάζεται ο Μητσοτάκης.

Τι μας λέει η ΔΑΚΕ ΠΕ;

-Ο Κ. Μητσοτάκης δεν αναφέρθηκε στις μεγάλες περικοπές:

-Ο Κ. Μητσοτάκης υποστηρίζει με   πάθος την αναπαραγωγή μιας ελιτίστικης νοοτροπίας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα

-Φίλης-Γαβρόγλου-Μητσοτάκης: Κάπου ανάμεσα στο «άριστα 20» του κ. Φίλη, στην «κανονικότητα» του κ. Γαβρόγλου και στο «όραμα» του κ. Μητσοτάκη βρίσκεται η σκληρή πραγματικότητα και τα οξύτατα προβλήματα που βιώνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί στο σημερινό σχολείο για το οποίο κανένας δεν μιλά αληθινά και δεν επιδιώκει να στηρίξει και να ενισχύσει ουσιαστικά.

-Ο Κ. Μητσοτάκης κατέδειξε  μια καθόλα επικίνδυνη θεώρηση:  Αντίθετα κατέδειξε  μια καθόλα επικίνδυνη θεώρηση που βρίσκεται πίσω από τις  απόψεις δηλώνοντας: «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες. 

-Δεν ακούσαμε  για  δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση

-Ιδιωτικά σχολεία: Η ελληνική οικογένεια που δοκιμάζεται από τη βαθιά οικονομική, αξιακή και κοινωνική κρίση, θέλει το παιδί της να μετέχει μιας ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης

-Επικίνδυνη είναι η, στο όνομα της αυτονομίας και δημιουργικότητας των σχολείων, εξαγγελία

-Διαρκές κυνήγι πόρων από την κάθε σχολική μονάδα: Δεν αποτελεί εξέλιξη το διαρκές κυνήγι πόρων από την κάθε σχολική μονάδα, γιατί όταν δεν υπάρχει επαρκής δημόσια χρηματοδότηση, η αυτονομία, μοιραία, σημαίνει όχι μόνο διαχείριση αλλά και αναζήτηση πόρων.

-Επιλογή   διδακτικού προσωπικού   κατά το δοκούν: Δεν αποτελεί εξέλιξη η επιλογή του διδακτικού προσωπικού να γίνεται κατά το δοκούν (αδιαφάνειας και ρουσφετιού πεδίο δόξης λαμπρό)

-Σχολείο δεξιοτήτων αποκομμένο: Δεν αποτελεί καινοτομία η στόχευση σ’ ένα σχολείο δεξιοτήτων αποκομμένο από τις αρχές και το πλαίσιο εφαρμογής της ανθρωπιστικής παιδείας.

-Αξιολόγηση παντού: Και ασφαλώς δεν αποτελεί πανάκεια το σύνθημα «αξιολόγηση παντού»,

-Στο  δρόμο που χάραξε η κ. Διαμαντοπούλου: Περιμένουμε από τον κύριο Μητσοτάκη σαφή και ξεκάθαρη τοποθέτηση για το αν επιλέγει  να βαδίσει στον δρόμο που χάραξε η κ. Διαμαντοπούλου.

-Θα βρεθούν πρόθυμοι: Στον δρόμο που χαράζουν τέτοιου είδους εξαγγελίες και πολιτικές είναι σίγουρο ότι θα βρεθούν πρόθυμοι, αυλοκόλακες και συνοδοιπόροι που θα προσδοκούν μερίδιο εξουσίας.

-Θα σταθούμε απέναντι στα σχέδια υποβάθμισης και διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης

-επιλέγουμε να σταθούμε απέναντι στα σχέδια υποβάθμισης και διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης που υλοποιεί η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ καθώς και τη συνέχιση της εφαρμογής τους από την όποια μελλοντική κυβέρνηση.

Στο τέλος όμως η ΔΑΚΕ ΠΕ αθωώνει την ΕΕ δίνοντας εξετάσεις στα ανώτερα επίπεδα και κλωτσώντας το γάλα με την καρδάρα: «Αυτό που αποκρύπτεται είναι ότι δεν πρόκειται για κυρίαρχη ευρωπαϊκή πολιτική (γιατί δεν είναι) αλλά ακραία αντιλαϊκή πολιτική κάποιων, λίγων, αποτυχημένων κυβερνήσεων που με τον τρόπο αυτό διέλυσαν τη δημόσια εκπαίδευση»!

 


Τι ζητάει ο ΟΟΣΑ

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών, 9/9/2017.

Πρόκειται για μια κλασική νεοφιλελεύθερη προσέγγιση των εκπαιδευτικών συστημάτων, η οποία καταλήγει στην υποστήριξη των σχολικών αγορών, στη διαφοροποιημένη χρηματοδότηση με βάση τις αρχές του νέου δημόσιου μάνατζμεντ, στις τυποποιημένες εξετάσεις μαθητών, στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και στην ακόμη μεγαλύτερη σύνδεση σχολείου και πανεπιστημίου με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Από την άποψη αυτή κάθε άλλο παρά πρωτότυπες είναι οι προτάσεις του ΟΟΣΑ, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό επαναφέρουν στο δημόσιο σχολείο τις γνωστές απόψεις που είχε διατυπώσει ήδη από το 2011.

«Ελεύθερη» επιλογή προσωπικού

Στο ίδιο πνεύμα θεωρείται ότι η πρόσληψη του εκπαιδευτικού προσωπικού πρέπει να πραγματοποιείται σε επίπεδο σχολικής μονάδας, όπου ο διευθυντής/μάνατζερ κάθε σχολείου θα επιλέγει το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής του μονάδας.

Στη βάση της πολιτικής επιλογής «αποκέντρωση με λογοδοσία» διατυπώνονται κι οι ειδικότερες προτάσεις της ενδιάμεσης έκθεσης. Ο ΟΟΣΑ επισημαίνει με ιδιαίτερη έμφαση την ανάγκη διαμόρφωσης ειδικής χρηματοδοτικής φόρμουλας για κάθε διαφορετική σχολική μονάδα (funding formula),  η οποία θα συναρτά τη χρηματοδότηση του σχολείου με συγκεκριμένους κοινωνικούς δείκτες, που θα διαμορφωθούν από τα δεδομένα της πληροφοριακής βάσης του υπουργείου MySchool (για παράδειγμα ποσοστό αλλοδαπών μαθητών, μορφωτικό επίπεδο γονέων, δυσπρόσιτες περιοχές κτλ.).

Θεωρητικά, οι αποκεντρωμένοι προϋπολογισμοί σε επίπεδο αυτοδιοίκησης, η χρηματοδοτική φόρμουλα και η στοχευμένη χρηματοδότηση με τη μορφή κουπονιών στη βάση συγκεκριμένων κοινωνικών κριτηρίων στοχεύουν στη μετατόπιση πόρων προς τα σχολεία και τους μαθητές των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων.

Η πραγματικότητα, ωστόσο, όπως ο ίδιος ο ΟΟΣΑ μάς αποκαλύπτει, είναι αρκετά διαφορετική. Η όποια χρηματοδοτική φόρμουλα θα συνδέεται άμεσα με την εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων καθώς «τα σχολεία θα πρέπει να είναι ανταποδοτικά για τη χρήση των επιπρόσθετων κεφαλαίων με μέτρα που μπορεί να περιλαμβάνουν δημοσίευση ετήσιων απολογισμών και εκθέσεων».

Επί της ουσίας, η συζήτηση δεν αφορά τους αδύναμους μαθητές και τη στήριξη της μόρφωσής τους, αλλά τη μετατόπιση της χρηματοδότησης σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, τη σύνδεση χρηματοδότησης / σχολικής απόδοσης και τη δυνατότητα του ιδιωτικού εκπαιδευτικού τομέα να οικειοποιείται τη δημόσια χρηματοδότηση του σχολείου.

(ΣΣ κι ενώ υποτίθεται βάζει κοινωνικά κριτήρια η χρηματοδότηση θα δίνεται με βάση την ανταποδοτικότητα των σχολείων, δηλαδή τα φτωχά σχολεία με φτωχή ανταποδοτικότητα θα πηγαίνουν στον πάτο της χρηματοδότησης και τα σχολεία της αστικής τάξης θα μαζεύουν το χρήμα!)

Παράλληλα ο ΟΟΣΑ επισημαίνει, το γεγονός ότι το 85% του υπάρχοντος προϋπολογισμού για την εκπαίδευση δίνεται σε μισθούς των εκπαιδευτικών, στοχεύοντας καθαρά στην καρατόμηση των μισθών, στην πλήρη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και στην «αποδοτική» κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού κλπ, κλπ.

Η έκθεση το ΟΟΣΑ


Τι κάνει η κυβέρνηση (αποκαλύψεις)

Σύμφωνα με δημοσίευμα του εκπαιδευτικού περιοδικού Ο «Σελιδοδείκτης», έχει μια σημασία να υπογραμμιστεί εξαρχής ότι η έκθεση συνδέεται άμεσα με διεθνείς δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση σε σχέση με την αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού της συστήματος. Δεσμεύσεις μάλιστα που σε μεγάλο βαθμό, όπως στην περίπτωση της Κοινής Διευθύνουσας Επιτροπής ΟΟΣΑ-Ελλάδας, παραμένουν μάλλον άγνωστες στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα και κοινωνία, αλλά είναι ενδεικτικές, σε κάθε περίπτωση, του διεθνούς ελέγχου και των στοχεύσεων της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης με βάση τις αρχές της δημοσιονομικής προσαρμογής και της καπιταλιστικής αγοράς.



 

Τελικό συμπέρασμα.

Οι πολιτικές του ΟΟΣΑ και της ΕΕ θα περάσουν, όλες οι κυβερνήσεις ανεξαρτήτως λόγων στην πράξη ακολουθούν τις οδηγίες τους και τέλος, ο καπιταλισμός διαρκώς και περισσότερο επιβάλει τη δικτατορία του κεφαλαίου σε κάθε μορφή Παιδείας και το όραμά του είναι ένα καπιταλιστικό σχολείο – επιχείρηση που αποφέρει κέρδη. Αυτή η εξέλιξη δεν παίρνει διόρθωση παίρνει ανατροπή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου