Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2020

Η δημοκρατία είναι μία!;

Καλεσμένος αναλυτής, καθηγητής συνταγματικού δικαίου, μας «φώτισε» από την ΕΡΤ1 (7/10/2020, 23:35) όταν απέρριψε μετά χλευασμού ότι υπάρχει «αστική δημοκρατία» που είπε κάποιος άλλος καλεσμένος,  γιατί όπως είπε «η δημοκρατία είναι μία και είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη»!

 Σε ποιον κόσμο ζει; Ποια ιστορία για τη δημοκρατία έχει διαβάσει και δεν βρήκε παρά «μία μόνη» και είναι αυτή που έχει η Ελλάδα σήμερα;

 Η ανθρωπότητα έζησε πολλές δημοκρατίες που το περιεχόμενό τους ήταν πολύ διαφορετικό, ως και αντίθετο.

 -Η αρχαία δημοκρατία των Αθηνών δεν αναγνώριζε ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι και θεωρούσε φυσική τη δουλεία ανθρώπων από τους πολίτες. Οι δούλοι ήταν απλώς «πράγματα» που τα αγόραζαν! Ναι,  οι ιδιοκτήτες είχαν μεταξύ τους δημοκρατία αλλά όχι και μεταξύ των ανθρώπων της κοινωνίας.

 -Οι πλούσιοι στην αρχαία Ρώμη  είχαν και αυτοί δημοκρατία.

 -Οι αποικιοκρατικές δυνάμεις είχαν στο εσωτερικό τους δημοκρατία διαφόρων μορφών, αλλά καμία δημοκρατία δεν ίσχυε για τους υπόδουλους λαούς, τους οποίους αντιμετώπιζαν με απίστευτη  βία και εκτελέσεις, πχ Αλγερία, Ινδία ή Κύπρος – σπουδαία δημοκρατία!!!  Δημοκρατία χωρίς ισότητα των ανθρώπων δεν είναι δημοκρατία.

 -Υπήρξαν δημοκρατίες που το δικαίωμα συμμετοχής σε αυτή, το είχαν μόνο οι ιδιοκτήτες περιουσίας. Δηλαδή όλος ο φτωχός λαός έξω και κάτω.

 -Είδαμε και την… βασιλική δημοκρατία της Πολωνίας όπου ψήφιζαν για βασιλιά μόνο οι έχοντες βασιλικό αίμα, πρίγκιπες κλπ!!!

 -Είδαμε μισές δημοκρατίες που απαγόρευαν το δικαίωμα συμμετοχής στις γυναίκες, δηλαδή εξ ορισμού ο μισός πληθυσμός αποκλείονταν.

 -Ζήσαμε στην Ελλάδα βασιλευόμενη δημοκρατία που απαγορεύονταν στο λαό να εκλέξει τον ανώτατο άρχοντα. Έτσι η βασίλισσα Φρίκη διοικούσε την Ελλάδα και οι εκλεγμένοι προσκυνούσαν – να χαίρονται την ξευτίλα τους!

 -Είδαμε τη δημοκρατία του ιδιώνυμου και της απαγόρευσης των εργατικών δικαιωμάτων.

 -Είδαμε τη μετεμφυλιοπολεμική δημοκρατία των εκτάκτων μέτρων και του παρασυντάγματος να εκτελεί σωρηδόν αντιπάλους του καπιταλισμού για ιδεολογικούς λόγους.

 Όλες αυτές οι δημοκρατίες είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό: κατοχύρωναν πάντα το δικαίωμα της κυρίαρχης τάξης των εκμεταλλευτών να εκμεταλλεύονται τους υποκείμενους σε αυτή παραγωγούς του πλούτου και να τον αρπάζουν όλο για δικό τους, δίνοντας μερικά ψιχία.

 -Είδαμε όμως και τη σοσιαλιστική δημοκρατία (με όλες τις αδυναμίες και τα ελαττώματα της πρώτης φοράς εφαρμογής), όπου όλοι είχαν ίσα δικαιώματα και ίση βαρύτητα ψήφου, ως πολίτες, στην διαμόρφωση της πολιτικής διεύθυνσης του κράτους, αφού δεν υπήρχαν πλούσιοι και φτωχοί, εκμεταλλευτές και  εκμεταλλευόμενοι, άρχουσες και υποκείμενες τάξεις. Το κυριότερο, δεν είχαν μόνο πολιτική δημοκρατία αλλά και οικονομική δημοκρατία, αφού είχαν λόγο στην οικονομία και στις επιχειρήσεις με τις γενικές συνελεύσεις καθορισμού των επενδύσεων και της πορείας τους, κάτι αδιανόητο στις αστικές δημοκρατίες που κατοχυρώνουν στους επιχειρηματίες το δικτατορικό δικαίωμα σχεδόν απόλυτης εξουσίας στην επιχείρηση και το απόλυτο δικαίωμα να είναι ιδιοκτησία τους ό,τι και αν παράγουν οι εργαζόμενοι. Αυτό κάνουν ότι δεν το ξέρουν οι καθηγητάδες ή το θεωρούν… φυσικό αποτέλεσμα ελεύθερων σχέσεων ελεύθερων κεφαλαιοκρατών και ελεύθερων απολύτως εξαρτημένων εργατών!!!

 Πως το είπε; «Η δημοκρατία είναι μία»;

 Αυτοί οι καθηγητές αναλαμβάνουν να διαπαιδαγωγήσουν τους Έλληνες και μετά κάνουν τους έκπληκτους που οι αστικές δημοκρατίες εκκολάπτουν στον κόρφο τους το αυγό του φιδιού.

 Ίσως να είμαι τυχερός που είμαι απόφοιτος ΣΤ΄ Δημοτικού και δεν με δίδαξαν τέτοιοι καθηγητάδες.  Και πιο τυχερός που με δίδαξαν οι δάσκαλοι των φυλακών και της εξορίας, όπου η κρίση της λογικής και η διαλεκτική μεθοδολογία, ήταν απείρως ανώτερες από τις νεκρές γνώσεις του τύπου «η δημοκρατία είναι μία»!

 Για τις ταξικές δημοκρατίες η αλήθεια είναι μόνο μία: είναι δημοκρατίες μόνο για τις κυρίαρχες τάξεις, δηλαδή δεν είναι δημοκρατία για όλους και στα πάντα. 

 

Οι δάσκαλοι της φυλακής και της εξορίας

 http://aristeripolitiki.blogspot.com/2012/01/blog-post_16.html

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου