Τετάρτη, 6 Ιανουαρίου 2016

«Γιατί δεν πέφτουν εδώ οι τιμές καυσίμων όταν πέφτουν διεθνώς»;





Οι συνήθεις ύποπτοι, η παραπληροφόρηση, οι φόροι, τα μεγάλα κέρδη των πολυεθνικών καυσίμων και… η αναστροφή της συνείδηση!



Δεν υπάρχει καταναλωτής που να μη έχει εμπεδώσει για τα καλά ότι όταν οι διεθνείς τιμές των καυσίμων πέφτουν, εδώ δεν πέφτουν και όταν ανεβαίνουν, εδώ ανεβαίνουν αμέσως. Είναι δε σχεδόν βέβαιο ότι «τη βρομοδουλειά» την κάνουν οι βενζινοπώλες!



Τα κανάλια πιάνουν πάντα «δουλειά» και δόστου ρεπορτάζ με της απρόσιτες τιμές των πρατηρίων, την ώρα που ο λαός πεινάει και διεθνώς οι τιμές έχουν «καταρρεύσει». Βάλε και τη γενίκευση των λαμογιών του λαθρεμπορίου και της νοθείας και έχουμε τον κύριο ένοχο τόσο για τις υψηλές τιμές καυσίμων όσο και για τα δεινά της κοινωνίας: οι βενζινοπώλες. Αυτοί κάνουν τις αυξήσεις αυτοί φταίνε για όλα!







Όχι δεν θα αθωώσω όποιον βενζινοπώλη κάνει λαμογιές, αλλά από αυτό μέχρι τη γενίκευση και αυτό που λένε τα κανάλια, υπάρχει το χάος του ψέματος.



Αφορμή για το σχόλιο έδωσε μια πρόσκληση στην πρόεδρο των βενζινοπωλών της Αθήνας να εξηγήσει στο ΣΚΑΪ, που λάβρο έχει συλλάβει τους ενόχους βενζινοπώλες για την ακρίβεια, γιατί, ενώ οι διεθνείς τιμές πέφτουν, δεν πέφτουν εδώ οι λιανικές και κοροϊδεύουν τους καταναλωτές. Και αυτή του είπε απλά: «μα τι λέτε, οι λιανικές τιμές από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα, έπεσαν 13% περισσότερο από τις διεθνείς, τι μου λέτε εσείς, να και η ανάλυση των στοιχείων»!



Κόκαλο ο φουριόζος δημοσιογράφος, κατάπιε στειλιάρι. Αυτό βέβαια που είπε η κυρία, είναι αλήθεια και μπορείτε να δείτε την ανάλυση. Έχει δε συμβεί και άλλες φορές με ίδιο τρόπο αλλά τα κανάλια ποτέ δεν αλλάζουν μοτίβο. Ταγμένα στην υπηρεσία του κεφαλαίου, των πολυεθνικών και του κράτους τους, υπερασπίζουν τα συμφέροντά τους και αποκρύβουν τους φόρους και την ληστεία που κάνουν οι πολυεθνικές και κυνηγάνε τους τελευταίου τροχούς της αμάξης.



Δείτε πιο κάτω, αναλυτικά την τεκμηρίωση και πως οι φόροι και οι πολυεθνικές έχουν τη μερίδα του λέοντος στα καύσιμα.



Δυστυχώς όμως ο κόσμος δεν έχει τα μέσα να ελέγξει και έτσι πιστεύει, τι να κάνει; Εδώ του μειώνουν τη σύνταξη και του λένε ότι μείωσαν τις συντάξεις των… τεμπέληδων μεγαλοσυνταξιούχων και προστατεύουν τη δική του και τους πιστεύει την ώρα που παίρνει λιγότερα, για τα καύσιμα δεν θα πιστέψει; Όπως ακριβώς όταν του λένε ότι θα σχίσουν τα μνημόνια τους πιστεύει και τους ψηφίζει και μετά του φέρνουν μνημόνιο και του λένε «όχι δεν είναι αυτό που νομίζεις…»(!!!) και τους ξαναπιστεύει και τους ξαναψηφίζει….



Άβυσσος η συνείδηση των ανθρώπων. Το πώς από την ταξική θέση του εκμεταλλευόμενου ασπάζεται και υπερασπίζει τη θέση του εκμεταλλευτή του, υπάρχει μια τεράστια σκοτεινή διαδρομή μικρών αναστροφών και  διαστροφών της συνείδησης που στο τέλος εμφανίζεται σε αυτή η πραγματικότητα ανεστραμμένη!



Και θέλει τεράστιο αγώνα για να την ξαναφέρουμε στα ίσα της και να αντιστοιχηθεί η κοινή συνείδηση με την ταξική θέση. Έργο δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο.



Βλέπετε η αντίληψη για τα  καύσιμα είναι μόνο η κορυφή ενός παγόβουνου που λέγεται ανεστραμμένη – παραπλανημένη συνείδηση, αντίθετη από τα ταξικά συμφέροντα του εργαζόμενου και του λαού γενικότερα.











Πέφτουν ταχύτερα οι λιανικές τιμές καυσίμων από τις διεθνείς



Αναδημοσίευση από το eea.gr



Επειδή παρατηρείται και πάλι μια κριτική, ότι οι λιανικές τιμές των καυσίμων δεν πέφτουν αναλόγως της πτώσης των διεθνών τιμών, αναλύσαμε τα υπάρχοντα στοιχεία για την ενημέρωση των καταναλωτών.



Από τα επίσημα στοιχεία, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι εντελώς αντίθετο από αυτό που φαινομενικά βλέπουν οι καταναλωτές και παρουσιάζουν ορισμένα μέσα ενημέρωσης. Έτσι ενώ ως απόλυτα ποσοστά παρουσιάζεται, μεταξύ Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου, μια πτώση 29,17% στις διεθνείς τιμές, η πτώση στις τιμές λιανικής είναι «μόνο» 4,56%!



Αυτό που δεν λαμβάνεται υπόψη είναι ότι το μεν -29,17%  αντιστοιχεί σε μείωση 0,058 €/λ  το δε -4,56% της λιανικής τιμής αντιστοιχεί σε 0,066 €/λ. Συνεπώς, στην πραγματικότητα η λιανική τιμή μειώθηκε κατά 13% περισσότερο από τις διεθνείς τιμές!!!



Πως γίνεται αυτό; Το -29,17% αναφέρεται σε τιμή ανά λίτρο, ήτοι από 0,3027 δολ/λίτρο σε 0,2383. Η διαφορά τους είναι 0,064 δολ. και σε ευρώ με βάση της αντιστοιχίες είναι 0,058 €/λ . Το -4,56% της λιανικής τιμής αναφέρεται σε τιμές ανά λίτρο από 1,445 σε 1,379 €/λ. Αυτή η διαφορά είναι 0,066 €/λ. Άρα η τιμή λιανικής σε ευρώ μειώθηκε περισσότερο από τη διεθνή τιμή (0,066 έναντι  0,058 €/λ που σημαίνει μεγαλύτερη μείωση κατά 13%!



Ανάλυση



Τιμή βαρελιού μπρεντ (σε δολάρια)



11/9/2015
48,14
16/9/2015
49,75
4/10/2015
50,46
20/11/2015
46,81
4/12/2015
43,00
24/12/201
37,89

 4/1/2016        37,22



Τιμή διυλιστηρίου αμόλυβδης – 95 (σε ευρώ)



10/09/2015 = 0,3919 € ανά λίτρο

15/10/2015 = 0,3660 € ανά λίτρο

19/11/2015 = 0,3520 € ανά λίτρο

24/12/2015 = 0,3306 € ανά λίτρο



Λιανική τιμή αμόλυβδης - 95 Ελλάδα (σε ευρώ)



11/9/2015  =1,445

16/10/2015=1,420

20/11/2015=1,401

25/12/2015=1,379



Με βάση τα στοιχεία διεθνών τιμών ακατέργαστου πετρελαίου ανά βαρέλι, από τις 11/9/2015 μέχρι 24/12/2015 η τιμή έπεσε από 48,14 δολάρια στα 37,22 ή κατά 29,17%.



Οι τιμές διυλιστηρίου ανά λίτρο έπεσαν από 0,3919 ευρώ/λίτρο στις 11/9/2015 στα 0,3306 στις 24/12/2015 ή κατά 15,64%



Οι λιανικές τιμές με φόρους κρατήσεις κλπ από 1,445 ευρώ/λίτρο στις 11/9/2015 έπεσαν στα 1,379 στις 25/12/2015 ή κατά 4,56%.



ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΒΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.



ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΝΑ ΛΙΤΡΟ, ΑΠΟ 11/9/2015 ΜΕΧΡΙ 24/12/2015, ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ!



Ανάλυση από 11/9/2015 στις 24/12/2015



Η διεθνής τιμή ανά λίτρο μειώθηκε κατά 0,064 δολάρια ή 0,058 € (με ισοτιμία 24/12/2015=1,09671 δολάρια το ευρώ, και αναλογία 1 βαρέλι = 159 λίτρα)

Η τιμή διυλιστηρίου μειώθηκε κατά 0,061 ευρώ.

Η λιανική τιμή μειώθηκε κατά 0,066 ευρώ.



Συνεπώς οι τιμές από τις 11/9/2015 μέχρι τις 24/12/2015 που υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία στη λιανική, οι τιμές λιανικής της αμόλυβδης – 95 έπεσαν κατά 13% περισσότερο από τις διεθνείς τιμές!!!



Για τα ποσοστά κέρδους



Στις 11/9/2015 οι εταιρείες, οι μεταφορείς και οι πρατηριούχοι μοιράζονταν μεταξύ τους για κάθε λίτρο βενζίνης – 95 = 7,11 λεπτά. Οι φόροι και τα τέλη ήταν 0,9504 €. Η τιμή διυλιστηρίου 0,3919 €.



Στις 24/12/2015 οι εταιρείες, οι μεταφορείς και οι πρατηριούχοι μοιράζονταν μεταξύ τους για κάθε λίτρο βενζίνης–95 = 8,07% λεπτά. Οι φόροι και τα τέλη ήταν 0,9370€. Η τιμή διυλιστηρίου 0,3306 €



Από τη σύγκριση των παραπάνω τιμών εξάγεται ότι τα περιθώριο κέρδους που μοιράζονται οι τρεις (εταιρείες, μεταφορείς και πρατηριούχοι) ήταν μεγαλύτερο περί το ένα λεπτό, πράγμα που δεν δικαιολογεί καμία άποψη περί αυξημένων τιμών δεδομένου ότι αυτό το περιθώριο παίζει συνεχώς μεταξύ 7 και 11 λεπτών αναλόγως της συγκυρίας.  Για παράδειγμα στις 17/12/2015 ήταν 11 λεπτά άρα στις 24/12 η πτώση του περιθωρίου κέρδους μέσα σε μια βδομάδα ήταν περίπου 3 λεπτά!



Πηγές:

-Εβδομαδιαίο Δελτίο Επισκόπησης Τιμών Καυσίμων της Γ.Γ. Εμπορίου και Καταναλωτή (Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων).

-Διεθνείς τιμές καυσίμων, εφημερίδα «Ναυτεμπορική»



Σ.Β.




1 σχόλιο:

  1. Ρε λαμογια πια τιμη διυλιστηρίου ..οι διεθνεις τιμες βενζίνης χωρις δασμους είναι κατω από 20 σεντς αμερικανικ δολαρίου τι μας παραμυθιάζετε με 39 και 36 ...απλα όλα είναι στημενα από τους Βαρδινογιανηδες και Λατσηδες και το εκάστοτε κομα που είναι στην εχουσια ...τα μοιράζονται τα κλοπιμεα είναι φανερο χρονια τωρα ...ειδατε εσεις να πληρωνει κανει για αυτή τη κλοπη ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή