-Οι εφοπλιστές την περίοδο 1990 - 2020 έριξαν στις θάλασσες 1.512 περισσότερα καράβια, αύξηση 62,37%. Η μεταφορική χωρητικότητα (DWT) του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 303,63%, ενώ η ολική χωρητικότητα (GT) κατά 327,58%.
-Το 84% των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων (άνω των 1.000 κοχ) είναι σε σημαίες ευκαιρίας και μόλις το 16% (μόνο 636 καράβια) είναι υπό ελληνική σημαία.
-Την περίοδο 1994 - 2018, σε όλες τις ειδικότητες των ναυτεργατών, και παρά την αύξηση του στόλου που διαχειρίζονται Ελληνες εφοπλιστές κατά 900 πλοία, η συνολική απώλεια θέσεων έφτασε τις 18.431 (ποσοστό 47,11%)!
-Σε 3.000 περίπου ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία διώχθηκαν μαζικά τα πληρώματα - ναύτες, μηχανοδηγοί, μάγειρες κ.α.
-Μείωση της φορολογίας των ναυτιλιακών μερισμάτων από 15% σε 10%, από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Φλεβάρη του 2019 και σε συνέχεια από τη ΝΔ στο 5% για όλα τα μερίσματα!
-Η κυβέρνηση της ΝΔ κατ' απαίτηση των εφοπλιστών και σιγή από ΣΥΡΙΖΑ, με απαράδεκτη τροπολογία που κατέθεσε στο φορολογικό νομοσχέδιο ψήφισε στις 29 Ιούλη 2020, κατάργηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των Ποντοπόρων!
-Τώρα θα ισχύουν οι «διεθνώς κρατούσες αρχές και συμβάσεις», δηλαδή τα μισθολόγια πείνας που υπογράφουν η εργοδοτική Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφορών (ITF) και τα τσιράκια των εφοπλιστών στην ΠΝΟ
-Με τη μισθολογική κλίμακα της ITF/ΔΟΜ (τα «διεθνώς κρατούντα»), οι συνολικές αποδοχές του ναύτη στα ποντοπόρα καράβια διαμορφώνονται ως εξής σε δολάρια: Βασικός Μισθός 625 + πληρωμή Αδειών 52,08 + πληρωμή για άδειες εθνικών εορτών 30,05 + 391 για 104 ώρες υπερωρίες. Το σύνολο 1.098,13 δολάρια (933,10€) μηνιαίες αποδοχές!
-Χρόνος εργασίας: 12ωρη δουλειά τη μέρα, 6 μέρες, 72 ώρες τη βδομάδα
-Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση στα ποντοπόρα: Καμία!!!
-Η πρόταση που κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή τον Μάρτη 2019 για την κατάργηση των αντιδραστικών - αντεργατικών νόμων 330/1976, 4361/1964 κ.ά. για τα ναυτεργατικά σωματεία και την ΠΝΟ, για να σπάσει ο μηχανισμός των εφοπλιστών στην Ομοσπονδία, απορρίφθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τα κόμματα του κεφαλαίου και με διάφορες γελοίες προφάσεις από τα τσιράκια των εφοπλιστών στην ΠΝΟ.
-Ολες οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ διατήρησαν τη συνταγματική κατοχύρωση (άρθρο 107 του Συντάγματος) του αντεργατικού νομοθετικού πλαισίου για τη ναυτιλία ν. 2687/1953, 27/1975 κ.ά.
Από
τον Ριζοσπάστη (1-2/8/2020)
Του Γιώργου
ΤΟΥΣΣΑ
Ο Γ. Τούσσας είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και του Γραφείου Περιοχής της ΚΟ
Αττικής. Ναυτεργάτης, πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ
https://www.rizospastis.gr/page.do?id=17961&publDate=1%2F8%2F2020&pageNo=10
Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2017
Η αναγωγή ενός σωματείου σε κράτος και ο υποβιβασμός ενός κράτους σε σωματείο
http://aristeripolitiki.blogspot.com/2017/07/blog-post_21.html
Πέμπτη, 14 Απριλίου 2016
ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ!
http://aristeripolitiki.blogspot.com/2016/04/blog-post_14.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου