Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

Σοσιαλισμός καπιταλισμός και δικαιώματα


 Ρώτησε κάποιος υποκριτικά στο Facebook: «Ψάχνω να βρω ένα κομμουνιστικό κράτος που να επιτρέπονται οι διαδηλώσεις και απεργίες, μόνο ένα». 

 

Η απάντηση

Κομμουνιστικό κράτος δεν υπήρξε ποτέ και πουθενά. Υπήρξαν σοσιαλιστικά κράτη που είναι η πρώτη κατώτερη φάση του κομμουνιστικού συστήματος. Να ξέρετε τι ρωτάτε.

Πώς να βρεις αυτά που ζητάς; Άνεργοι, πεινασμένοι, άστεγοι, ανασφάλιστοι, περιθωριακοί, απόκληροι κ.α. δεν υπήρχαν για να ξεσπάσουν. Ακόμη και τα προβλήματα μισθών συζητούνταν στις Γενικές Συνελεύσεις των επιχειρήσεων και όλες οι αντιθέσεις λύνονταν εκεί. Σπάνια έβγαινα προς τα έξω οπότε γινόταν και απεργίες ή στάσεις εργασίας. Μη πείτε τώρα ότι τους σκότωναν αλλά το έκρυβαν και το κρύβουν ακόμη… είδατε το έργο «Το πριμ» για το τι είδους αντιθέσεις υπήρχαν;

Ερώτημα: Έχουμε εδώ, όπως εκεί, κατοχυρωμένη και υποχρεωτική Γενική Συνέλευση στις επιχειρήσεις που οι εργαζόμενοι συμμετέχουν στις αποφάσεις για το πλάνο παραγωγής, τον προϋπολογισμό, την μισθοδοτική πολιτική, τον κοινωνικό μισθό, τις εργοστασιακές και κοινωνικές επενδύσεις της επιχείρησης, τις καταθέσεις μέχρι και το ατομικό πλάνο του καθενός; Που το είδατε, στο όνειρό σας; Στην Κούβα όχι μόνο εργασιακά αλλά ακόμη και προβλήματα συνταγματικής μεταρρύθμισης συζητήθηκαν στις ΓΣ των επιχειρήσεων και αλλάχθηκαν πολλά άρθρα από αυτά που πρότεινε η κυβέρνηση. Σιγά μη το πήρατε μυρωδιά.

Εκεί είχαν γενικές συνελεύσεως των εργαζομένων που λάμβαναν αποφάσεις μαζί με την διοίκηση, η οποία, αν δεν είχε την αποδοχή τους η κυβέρνηση αναγκαστικά την άλλαζε και σε πολλές επιχειρήσεις την εξέλεγαν οι εργαζόμενοι ή λαμβάνονταν η έγκρισή τους Πώς να απεργήσουν; Εκεί οι εργαζόμενοι μπορούσαν να απολύσουν τη διοίκηση αλλά η διοίκηση δεν μπορούσε να απολύσει τους εργαζόμενους.

Εδώ έχουμε τη Γενική Συνέλευση των μετόχων που αποφασίζουν ετσιθελικά πόσα θα κερδίσει η τσέπη τους από τους εργάτες, πόσος θα είναι ο μισθός, πόσα θα περικόψουν από όπου μπορούν, πόσο θα ρυπάνουν για να μη ξοδευτούν, πως θα φοροδιαφύγουν σε βάρος του λαού… και στο τέλος αποφασίζουν αν θα απολύσουν τους εργάτες για να τους αντικαταστήσουν με φθηνότερους ή όχι. Εδώ η διοίκηση μπορεί να απολύσει όλους τους εργάτες αλλά οι εργάτες ποτέ δεν μπορούν να απολύσουν τους μετόχους.

Ποιοτική η διαφορά.

Δείτε ορισμένα άρθρα από το σύνταγμα της ΕΣΣΔ, έτσι για να βγείτε στα κάγκελα και να αρχίσετε ξανά όλα τα ψέματα του κόσμου.




Παρένθεση στα περί δημοκρατίας στον σοσιαλισμό.

ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΥΒΑΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ 2019

«Το σχέδιο Συντάγματος υποβλήθηκε σε διάλογο στην κοινωνία που διάρκεσε 4 μήνες. Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 130 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ. Συμμετείχαν σχεδόν 9 εκατομμύρια άνθρωποι. Πάνω από ένα εκατομμύριο 700 χιλιάδες πολίτες πήραν το λόγο και διατύπωσαν παρατηρήσεις επί του σχεδίου Συντάγματος. Με βάση αυτές έγιναν από την αρμόδια επιτροπή της Εθνοσυνέλευσης τροποποιήσεις στο σχέδιο Συντάγματος.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ουσιαστική συζήτηση και έγιναν νέες τροποποιήσεις από τους βουλευτές στην Εθνοσυνέλευση. Το τελικό κείμενο ψηφίστηκε από την Εθνοσυνέλευση το Δεκέμβριο του 2018. Ψηφίστηκε ομόφωνα από τους παρόντες. Απουσίαζαν ελάχιστοι μόνο βουλευτές. Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΕΓΙΝΑΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ. Στη συνέχεια τυπώθηκε σε πολλά εκατομμύρια αντίτυπα και ΤΕΘΗΚΕ ΣΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ για έγκριση ή απόρριψη από το εκλογικό σώμα στις 24 Φεβρουαρίου 2019».


ΥΓ: Κάποιος φίλος σχολίασε ειρωνικά απαντώντας έμμεσα στην παραπειστική ερώτηση: «Εγώ ψάχνω για ένα κομμουνιστικό κράτος με άστεγους, με άνεργους, με αγράμματους κλπ ...»

Ένας άλλος είπε: «Εγώ ψάχνω για ένα καπιταλιστικό κράτος χωρίς ανέργους, πεινασμένους, αστέγους, απόκληρους κλπ ...»

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020

Η Τουρκία και τα μονά – ζυγά…

Το φημολογούμενο πραξικόπημα κατά του Ερντογάν, ξύπνησε αισιόδοξες σκέψεις και ελπίδες σε πολλούς κουφιοκεφαλάκηδες που ονειρεύονται ένα αμερικανόπευστο πραξικόπημα που θα φέρει την Τουρκία στην αγκαλιά της Δύσης, χωρίς αμφισβητήσεις και στην οδό της… λογικής! Από αυτό, λένε, θα ωφεληθεί η Ελλάδα!

Πλανώνται πλάνη οικτρά!



Ο Ερντογάν είναι τέκνο της επιθετικής πολιτικής μιας μερίδας της τουρκικής αστικής τάξης που κοινωνικά στηρίζεται στο πιο συντηρητικό και καθυστερημένο κομμάτι της κοινωνίας. Αξιοποιεί αυτή την κοινωνική συναίνεση για να αναπτύξει παντού επιθετικές τάσεις και να διεκδικήσει μια ανεξάρτητη ιμπεριαλιστική πολιτική, όσο αυτό είναι εφικτό για να κεφαλαιοποιήσει κάποια στιγμή οφειλές. Η στροφή προς την Μόσχα της έδωσε αυτή την ελευθερία που ήθελε και ταυτόχρονα της έδωσε τα όρια που έθετε η Μόσχα στις φιλοδοξίες του. Έτσι μέχρι στιγμής βρυχάται και εμείς απλώς φοβόμαστε…



Τώρα κάποιοι ονειρεύονται πως αν την κυβερνητική εξουσία καταλάβει ένας πολιτικός της άλλης, κοσμοπολίτικης, μερίδας της τουρκικής αστικής τάξης, η Ελλάδα θα κερδίσει!
δεν είναι δυνατόν καμία μερίδα της αστικής τάξης να αποποιηθεί τέτοιο τεράστιο κληροδότημα από τον Ερντογάν. Θα το αξιοποιήσει δεόντως. Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα συνεχιστεί η ίδια επιθετικής πολιτική απόσπασης συμφερόντων από τα γύρω κράτη και θα απαιτεί από το ΝΑΤΟ και της ΗΠΑ να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της, δεδομένου ότι τώρα δεν έχουν να φοβούνται τίποτα από την Τουρκία. Κι όπως δεν θα έχουν τα φρένα που βάζει η Ρωσία, θα αποχαλινωθούν τελείως!



Ποιος θα βάλει φρένο σε σύμμαχο μεγάλης αξίας; Οι ΗΠΑ, η Αγγλία, η Γερμανία; Μα τώρα που παίζει με τη Μόσχα δεν το κάνουν θα το κάνουν όταν θα είναι σύμμαχοι χωρίς αμφισβήτηση; Αυτά ισχύουν για μικρούς δουλοπρεπείς συμμάχους όπως η Ελλάδα όχι για συμμάχους με ιμπεριαλιστική ισχύ.



Μονά – ζυγά χάνουμε, αυτό είναι το συμπέρασμα. Για να μη χάσουμε θα έπρεπε να είχαμε απελευθερωθεί από τους Ιμπεριαλιστές που μας χρησιμοποιούν σαν πανί για να σκουπίζουν τοα αίμα από τις ιμπεριαλιστικές μοιρασιές και να είχαμε αναπτύξει τη δική μας άμυνα… δεν είναι εύκολο ,αλλά η άλλη λύση είναι: χάνουμε.



Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2020

Αυτοματισμός. Κουΐζ πολιτικής οικονομίας


 ή, τα δύσκολα για τους νεοφιλελεύθερους και νομπελίστες του καπιταλισμού

1) Η αξία του εμπορεύματος με τα ρομπότ:

-Ποια αξία ανταλλαγής (μέση τιμή) έχει στον καπιταλισμό ένα προϊόν- εμπόρευμα που το παρήγαγε ένα ρομπότ αξίας 1 μεγα-ευρώ, (ένα τυπικό νόμισμα) πλήρους αυτοματισμού και τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο μετά την κατασκευή και μέχρι την λήξη του, παρήγαγε χωρίς καμία άλλη ανθρώπινη εργασία σε μέσα και λειτουργία, 1 τετράκις εκατομμύριο προϊόντα – εμπορεύματα (μονάδες) έτοιμα για κατανάλωση από τους καταναλωτές;



2) Ο πληθυσμός της γης με τα ρομπότ.  Υπόθεση.

-Σε κάποια φάση της εξέλιξης, τα πάντα παράγονται από ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης, από την εξόρυξη και την επιστημονική έρευνα μέχρι την παραγωγή αγαθών για τις ανάγκες των ανθρώπων και την παραγωγή νέων πιο εξελιγμένων ρομπότ. Η παραγωγή και η παραγωγικότητα έχουν εκτοξευθεί σε ύψη με δυνατότητα να καλύψουν τις ανάγκες 10 πλανητών σαν τη γη!
Κανένας άνθρωπος πλέον δεν δουλεύει, όλα τα κάνουν τα ρομπότ! Οι άνθρωποι απλώς ζουν υπέροχα και κάνουν τα χόμπι τους κατά τον ίδιο τρόπο που σήμερα μπορούν να απολαμβάνουν το οξυγόνο του αέρα και το σύμπαν με τον ήλιο.

-Στον καπιταλισμό τα ρομπότ είναι ιδιοκτησία των μεγαλοκαπιταλιστών (… το 1% που κατέχει περισσότερο πλούτο από το 99%...). Άρα και όλα τα προϊόντα είναι ιδιοκτησία των καπιταλιστών. Οι εργάτες που είναι κόστος για τους καπιταλιστές έχουν απολυθεί όλοι. Κανένας εργάτης δεν δουλεύει, όλα τα κάνουν τα ρομπότ! Φυσικά οι εργάτες και όλοι οι απασχολούμενοι των μεσαίων στρωμάτων που εκτοπίστηκαν από κάθε παραγωγή και εργασία, δεν έχουν κανένα μισθό, εισόδημα ή αντάλλαγμα για να αγοράσουν τα εμπορεύματα των ρομπότ, ιδιοκτησίας των καπιταλιστών.

-Σε ένα σύστημα που τα ρομπότ είναι ιδιοκτησία όλης της κοινωνίας(*), παράγουν κανονικά τα πάντα σε αφθονία και η κοινωνία τα μοιράζει σε όλα τα μέλη της, στους ιδιοκτήτες δηλαδή, ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Κανένας άνθρωπος πλέον δεν δουλεύει, όλα τα κάνουν τα ρομπότ!

Ερώτημα: πόσος θα είναι ο πληθυσμός της γης με καπιταλισμό και πόσος με κοινωνική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής; (Σήμερα  ο πληθυσμός της γης είναι περί τα 7 δισεκατομμύρια)

Άντε γιατί πολύ πνεύμα μας πουλάνε οι οπαδοί του καπιταλισμού με την 4η βιομηχανική επανάσταση και την έλευση των ρομπότ που, λένε, θα παράγουν νέες αξίες και υπεραξίες χωρίς ανθρώπινη εργασία! Κάποιος πρέπει να τους δείξει τα στενά, απάνθρωπα και καταστροφικά αδιέξοδα των ορίων των καπιταλιστικών παραγωγικών σχέσεων που βεβαίως, κανένας δεν θα τον αφήσει να φτάσει στα όρια της καταστροφής του κόσμου.

(*) Διευκρίνηση: Δεν υπάρχει η έννοια «κοινωνική ιδιοκτησία» στα μέσα παραγωγής σε μια τέτοια κοινωνία (κομμουνιστική), και τα ρομπότ αντιμετωπίζονται όπως το σύμπαν και ο ήλιος σήμερα, που δεν έχει νόημα η ιδιοκτησία πάνω τους. Χάρι συνεννόησης μιλάω για ιδιοκτησία. Αυτή η έννοια υπάρχει στον σοσιαλισμό σε αντίστιξη με τον καπιταλισμό, αλλά όχι στον κομμουνισμό.

Απαντήσεις

1)
Η ανταλλακτική (εμπορική) αξία κάθε μονάδος προϊόντος του ρομπότ αξίζει1M€/1.000.000.000.000.000, δηλαδή σύνολο 1 μεγα-ευρώ (0,000.000.000.000.01€ το κομμάτι)!!! Ούτε ένα  μόριο παραπάνω αξία και υπεραξία. Ωστόσο οι καπιταλιστές είναι αδύνατο να παράγουν και να πωλούν εμπορεύματα χωρίς κέρδος. Έτσι τη μόνη παραγωγή που μπορούν να κάνουν είναι για τον εαυτό τους και για τους ελάχιστους τελευταίους εργάτες που παρήγαγαν το τέλειο ρομπότ!

2)
-Ο πληθυσμός της γης με πλήρη καπιταλισμό θα είναι 7.000.000.000Χ1%=70.000.000! Τα άλλα 6.930.000.000 θα εξαλειφθούν αφού δεν θα έχουν καμία δυνατότητα να ζήσουν, με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις μεμονωμένων πληθυσμών που, τότε, δεν θα έχουν καμία σχέση με τον καπιταλισμό, αν είναι δυνατόν!

-Ο πληθυσμός της γης με κομμουνισμό θα είναι 7 δισ. συν την αύξηση που θα έχουν αποφασίσει τότε οι άνθρωποι με βάση την αφθονία μέσων που θα έχουν.