tag:blogger.com,1999:blog-603028798489771763.post1285498216021618958..comments2024-02-03T00:37:17.240+02:00Comments on Αριστερά και Πολιτική: Ανατροπή ή υποταγή!ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΤΕΡΓΙΟΣhttp://www.blogger.com/profile/10140306872973340166noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-603028798489771763.post-41964334597693743942012-02-09T13:41:31.309+02:002012-02-09T13:41:31.309+02:00Δεν τα ακούω αυτά, δυστυχώς, και σε κάποιο βαθμό κ...Δεν τα ακούω αυτά, δυστυχώς, και σε κάποιο βαθμό κόντευα να τα ξεχάσω (όχι για την τυχαιότητα και την αναγκαιότητα, αυτά είναι μέρος της φιλοσοφίας μου από τότε που διδάχθηκα κι ενστερνίστηκα τον ιστορικό υλισμό -άσχετα αν άλλαξα κάπου στο δρόμο από τον "ορθόδοξο" μαρξισμό :)ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-603028798489771763.post-87657541982836749722012-02-09T10:23:52.418+02:002012-02-09T10:23:52.418+02:00Αναγκαιότητα κα τυχαίο
Τώρα δείμο μου βάζεις εύκο...Αναγκαιότητα κα τυχαίο<br /><br />Τώρα δείμο μου βάζεις εύκολα! Μα φυσικά υπάρχουν και άλλες λύσεις και φυσικά δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Στον μαρξισμό που διδάχθηκα έμαθα πολύ καλά μια βασική φιλοσοφική κατηγορία που λέγεται «αναγκαιότητα και τυχαίο». Η αναγκαιότητα (νομοτέλεια) είναι πάντα μία αλλά οι τρόποι έκφρασης και υλοποίησης είναι άπειροι (τυχαίο). Μονόδρομος μπορεί να είναι μια νομοτέλεια όπως πχ η κίνηση της ύλης ή η ιστορική εξέλιξη της κοινωνίας αλλά οι τρόποι που αυτή η νομοτέλεια θα πραγματοποιηθεί είναι άπειροι. Έτσι για το «μονόδρομο» που λες θα θέσω μόνο αυτόν τον γενικό περιορισμό αλλά όχι στις ειδικές περιπτώσεις και στις πολιτικές. Διευκρινίζω προς αποφυγή παρεξηγήσεων ότι και το «τυχαίο» έχει νομοτέλεια εμφάνισης αλλά όχι ίδια με την αναγκαιότητα.<br /><br />Από τα άπειρα «τυχαία» όμως υλοποιείται κατά κανόνα στη συνείδηση των ανθρώπων, των τάξεων και στη ζωή αυτό που προσεγγίζει πληρέστερα, αλλά ποτέ πλήρως, την αναγκαιότητα (νομοτέλεια). Αυτό συμβαίνει και με τις επαναστάσεις, τις ανατροπές, τα νέα συστήματα, τις πρακτικές εφαρμογές κλπ.<br /><br />Χωρίς να μπαίνω σε παραπέρα αναλύσεις, σημειώνω μόνο ότι όλοι μπορούν να εκθέτουν λύσεις και πολιτικές, άπειρες τον αριθμώ, το θέμα είναι ποιες είναι αυτές που προσεγγίζουν την νομοτέλεια της εξέλιξης και ποια θα έχει τον ρόλο της υλοποίησης. Έτσι κρίνονται από μαρξιστικής σκοπιάς οι πολιτικές, έτσι πρέπει να κριτικάρουμε και εμείς τις πολιτικές των κομμάτων και των τάξεων, πάνω σε αυτό το έδαφος μπορούν να συγκρουστούν και οι πολιτικές που εκτίθεται.<br /><br />Ευχαριστώ πάντως που μου έδωσες την ευκαιρία να τα πω αυτά. Δυστυχώς δεν τα ακούς συχνά γιατί καλύπτονται από την άποψη της «μόνης σωστής πολιτικής» και του «μονόδρομου» που ταυτίζει την νομοτέλεια με την πολιτική ή αλλιώς την αναγκαιότητα με το τυχαίο. Μέγα ατόπημα για μαρξιστές και διαλεκτικούς υλιστές!ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΤΕΡΓΙΟΣhttps://www.blogger.com/profile/10140306872973340166noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-603028798489771763.post-21819199375565198392012-02-09T09:06:51.485+02:002012-02-09T09:06:51.485+02:00Υπάρχουν κι άλλες λύσεις. Δεν υπάρχουν μονόδρομοι ...<a href="http://chldimos.blogspot.com/2012/02/blog-post_08.html" rel="nofollow"><b>Υπάρχουν κι άλλες λύσεις</b></a>. Δεν υπάρχουν μονόδρομοι ή αδιέξοδα.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.com