Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2021

Όταν η αστική δημοκρατία εκτρέφει τον φασισμό

Ο φασισμός και ο Ναζισμός δεν έπεσαν από τον ουρανό στον μεσοπόλεμο (1919-1939). Άπειρες πράξεις των αστικών δημοκρατιών των ιμπεριαλιστικών χωρών, εξέθρεψαν το φαινόμενο, ως άσσο στο μανίκι των ταξικών εξουσιών του κεφαλαίου για να αντιμετωπίσει, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα ανερχόμενα κύματα επαναστατικών διαθέσεων των λαών με όχημα την κομμουνιστική ιδεολογία.

 Δεξιές αλλά και σοσιαλδημοκρατικές πολιτικές από ακραίο αυταρχισμό μέχρι ακραίο εθνικισμό - ρατσισμό υλοποίησαν το σχέδιο. Βρήκαν τότε ως θύματα τους Εβραίους για να φορτώσουν, εσωτερικά, κάθε κακό της κοινωνίας από την ανεργία και την πείνα μέχρι τη «μόλυνση» της θρησκευτικής πολιτιστικής κουλτούρας και… αλλοίωση του αίματος των «καθαρών φυλών» και την ΕΣΣΔ, εξωτερικά, μαζί με τον «κομμουνιστικό κίνδυνο» για να κτίσουν στη συνείδηση των λαών αδιέξοδα και διλήμματα που προετοίμαζαν την αποδοχή και του φασισμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η «ομαλή» κοινοβουλευτική μετάβαση στον φασισμό στην Ιταλία, στην Ελλάδα, στην Γερμανία και σε άλλες χώρες. Και όπου δεν έπιανε «ομαλότητα» χύνονταν αίμα όπως στην Ισπανία με τον Φράνκο να σφάζει και τις ιμπεριαλιστικές χώρες να παριστάνουν τις ουδέτερες!

 

Η Γαλλία

Στη Γαλλία της σημερινής «καλής δημοκρατίας» συνεχώς και περισσότερο θεσμοθετούνται αυταρχικά μέτρα υποδαύλισης του ρατσισμού και του αυταρχισμού. Μετά την «ιδέα» για απαγόρευση βιντεοσκόπησης των εγκλημάτων των σωμάτων ασφαλείας κατά του λαού και των αντιπάλων της εξουσίας και αυθαιρεσίας του κεφαλαίου, μια νέα αποκρουστική «ιδέα» κάνει την εμφάνισή της. Η λογοκρισία και η δίωξη επιστημονικών ερευνών και μελετών που επισημαίνουν τους κινδύνους από την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έναντι των «διαφορετικών».

Τη θέση των Εβραίων και του κομμουνισμού, στον αποπροσανατολισμό των λαών από τα καθημερινά οικονομικά, εκπαιδευτικά, πολιτιστικά, υγειονομικά και άλλα αδιέξοδα, τώρα κατέλαβαν οι μουσουλμάνοι, οι επιστήμονες, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η «ισλαμοαριστερά» που «διαφθείρει την κοινωνία»! 

Διαβάζουμε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ άρθρο των New York Times, ότι η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει ακαδημαϊκή έρευνα που, όπως είπε, τροφοδοτεί «ισλαμοαριστερές» τάσεις που «διαφθείρουν την κοινωνία»! Παράλληλα, καλού – κακού, η γαλλική Βουλή ψήφισε ένα γενικό νόμο κατά του ισλαμισμού «για να έχουμε», κατά τον ίδιο τρόπο που ψήφιζαν κάποτε νομοσχέδια κατά του κομμουνισμού, όπως πχ το δικό μας Ιδιώνυμο με ένθερμο υποστηρικτή τον «Εθνάρχη της Ελληνικής Δημοκρατίας», Ελευθέριο Βενιζέλο.

Η δε υπουργός ανώτατης εκπαίδευσης της Γαλλίας, Φρεντερίκ Βιντάλ, που θα τη ζήλευε και η κα Κεραμέως, ανακοίνωσε ότι το κρατικό Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας θα εξετάσει το σύνολο των ερευνών που γίνονται στη χώρα, με έμφαση στη μετα-αποικιοκρατία! Όχι, δεν στοχεύουν να λογοκρίνουν μια κάποια έρευνα, αλλά το σύνολο των ερευνών και μελετών που υπερασπίζουν την ιστορική αλήθεια και τα ανθρώπινα δικαιώματα και δεν συμφέρουν στο δρόμο προς τον ρατσισμό και τον αυταρχισμό. Τι και αν η Διάσκεψη των Πρυτάνεων της Γαλλίας χαρακτήρισε τον ισλαμοαριστερισμό «ψευδοέννοια» την οποία χρησιμοποιεί η άκρα Δεξιά. Και στην Ελλάδα είπαν «κάτι» οι Πρυτάνεις, αλλά «φύτεψαν» την «πανεπιστημιακή» αστυνομία στα ΑΕΙ!

Στα έργα του Νοσφεράτου το φέρετρο και ο τάφος έτριζαν μόλις σταγόνες αίματος αθώων παρθένων έσταζαν πάνω του! Το τέρας του φασισμού τρέφεται από τέτοιες «ιδέες» και πολιτικές που ετοιμάζει η «αθώα» αστική δημοκρατία. Μόνο που αυτό δεν είναι λαϊκός μύθος στον κινηματογράφο αλλά σκληρή και αιματηρή πραγματικότητα για τους λαούς.

 

https://www.amna.gr/eu/article/530336/Mainetai-o-politismikos-polemos-sti-Gallia

 




 

Μαίνεται ο «πολιτισμικός πόλεμος» στη Γαλλία

 

ΘΈΣΕΙΣ & ΑΝΤΙΘΈΣΕΙΣ /Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021, 14:50:56 / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, των Norimitsu Onishi και Constant Méheut (*) 

 

Κλιμακώνοντας τις επιθέσεις της εναντίον θεωριών της κοινωνικής επιστήμης που υποστηρίζει ότι απειλούν τη Γαλλία, η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα εξετάσει την ακαδημαϊκή έρευνα που, όπως είπε, τροφοδοτεί «ισλαμοαριστερές» τάσεις που «διαφθείρουν την κοινωνία». 
Η ανακοίνωση αυτή προκάλεσε φόβους για καταστολή των ακαδημαϊκών ελευθεριών - ιδιαίτερα σε σχέση με σπουδές γύρω από τη φυλή, το φύλο, τις μετα-αποικιακές σπουδές και άλλα πεδία που η γαλλική κυβέρνηση λέει ότι έχουν εισαχθεί από αμερικανικά πανεπιστήμια και υπονομεύουν τη γαλλική κοινωνία. 
Παράλληλα με την εξέλιξη αυτή, ψηφίστηκε από τη γαλλική Βουλή νομοσχέδιο κατά του ισλαμισμού, μιας ιδεολογίας που θεωρείται ότι ενθαρρύνει τρομοκρατικές πράξεις. Όλα αυτά εντάσσονται σε μια δεξιά στροφή του Μακρόν, ο οποίος αντιμετωπίζει κρίσιμες προεδρικές εκλογές το 2022. 
Η υπουργός ανώτατης εκπαίδευσης Φρεντερίκ Βιντάλ ανακοίνωσε ότι το κρατικό Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Ερευνας θα εξετάσει το σύνολο των ερευνών που γίνονται στη χώρα, με έμφαση στη μετα-αποικιοκρατία. «Ο ισλαμοαριστερισμός διαφθείρει όλη την κοινωνία, περιλαμβανομένων των πανεπιστημίων», είπε σε συνέντευξή της, προσθέτοντας ότι ορισμένοι καθηγητές προωθούν «ριζοσπαστικές» και «ακτιβιστικές» ιδέες.  

Η Γαλλία αποτελεί εδώ και έναν αιώνα ένα κοσμικό κράτος που στηρίζεται στην ιδέα ότι όλοι οι πολίτες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. Η ιδέα αυτή όμως δοκιμάζεται από τις διακρίσεις και την περιθωριοποίηση των μεταναστών, οι περισσότεροι από τους οποίους προέρχονται από παλιές αποικίες. Και το πολιτικό κατεστημένο θεωρεί ότι οι εκκλήσεις κατά των διακρίσεων απειλούν την ταυτότητα και την κοινωνική συνοχή της Γαλλίας. 

Με ασυνήθιστα σκληρή γλώσσα, ο ακαδημαϊκός κόσμος απέρριψε τις κατηγορίες της κυβέρνησης. Η Διάσκεψη των Πρυτάνεων χαρακτήρισε τον ισλαμοαριστερισμό «ψευδοέννοια» την οποία χρησιμοποιεί η άκρα Δεξιά. Και ο οργανισμός που επρόκειτο να πραγματοποιήσει την έρευνα που θέλει η κυβέρνηση, και έχει το όνομα «Αθηνά», ανακοίνωσε ότι δεν προτίθεται να την κάνει. 

Η μάχη αυτή για τις θεωρίες της κοινωνικής επιστήμης, που τις τελευταίες ημέρες έγινε πρωτοσέλιδο σε τουλάχιστον τρεις μεγάλες γαλλικές εφημερίδες, εντάσσεται σε έναν γενικότερο πολιτισμικό πόλεμο στη Γαλλία που τον τελευταίο χρόνο εκδηλώνεται με μαζικές διαδηλώσεις για τον ρατσισμό και την αστυνομική βία, αντικρουόμενες απόψεις για τον φεμινισμό και εκρηκτικές συζητήσεις για το ισλάμ και τον ισλαμισμό. 

Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί επίσης μικρές και μεγάλες επιθέσεις ισλαμιστών, από τις οποίες έχουν σκοτωθεί 250 γάλλοι πολίτες. 
Αν και ο πολιτισμικός πόλεμος διεξάγεται στα μέσα ενημέρωσης και τη πεδίο της πολιτικής, έχει τις ρίζες του στα γαλλικά πανεπιστήμια. Τα τελευταία χρόνια, μια νέα γενιά κοινωνικών επιστημόνων χρησιμοποιεί καινούργια εργαλεία για να κατανοήσει μια χώρα που ήταν ανέκαθεν απρόθυμη να συζητήσει θέματα όπως ο ρατσισμός. Η τάση αυτή βρίσκει αντίθετους τους διανοούμενους πιο μεγάλης ηλικίας, που θεωρούν ότι οι θεωρίες αυτές είναι αμερικανόφερτες. Ο ίδιος ο πρόεδρος Μακρόν, που δεν έδειχνε στο παρελθόν ενδιαφέρον γι’αυτά τα πράγματα, έχει κερδίσει πολλούς συντηρητικούς τελευταία με τις επιθέσεις του εναντίον «ορισμένων θεωριών της κοινωνικής επιστήμης που εισάγονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες». 
«Η χρήση του όρου `ισλαμοαριστερισμός` έχει γίνει ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους εξουδετέρωσης της ακροδεξιάς», λέει η Κλοέ Μορέν, ειδικός της κοινής γνώμης στο Ιδρυμα Ζαν-Ζορές. Σύμφωνα με τον γάλλο κοινωνιολόγο Μαρουάν Μοχάμεντ, ειδικό για την ισλαμοφοβία, τέτοιοι όροι θα ακούγονται όλο και συχνότερα καθώς πλησιάζουν οι προεδρικές εκλογές, πολύ περισσότερο που εκτρέπουν τη συζήτηση από την κακή διαχείριση της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης από την κυβέρνηση. 

Ο όρος «ισλαμοαριστερισμός» αναφέρθηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 2000 από τον γάλλο ιστορικό Πιερ-Αντρέ Ταγκιέφ για να περιγράψει τη συμμαχία μεταξύ ακροαριστερών και ισλαμιστών εναντίον των ΗΠΑ και του Ισραήλ. Τελευταία χρησιμοποιείται από την ακροδεξιά, αλλά και ορισμένους υπουργούς του Μακρόν, για να κατηγορηθούν όσοι είναι ήπιοι με τον ισλαμισμό και ασχολούνται περισσότερο με την ισλαμοφοβία. 

(*) Οι Νοριμίτσου Ονίσι και Κονστάν Μεέ είναι αρθρογράφοι των New York Times 
 
(New York Times) 

 

 

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021

Η Βενεζουέλα και τα αδιέξοδα κομμάτων τύπου ΣΥΡΙΖΑ

Για όσους αδυνατούν να καταλάβουν την ταξική θέση των ΚΚ έναντι «αριστερών» μικροαστικών, οπορτουνιστών και  σοσιαλδημοκρατών κομμάτων κάθε τύπου.

 Πάγια και διακριτή η ταξική - πολιτική θέση του τι υποστηρίζουν και τι όχι οι κομμουνιστές.

 Δεν ανακαλύψαμε τώρα την εγκατάλειψη της συνεπούς αντιιμπεριαλιστικλής πολιτικής και της σταδιακής διολίσθησης των διαδόχων του Τσάβες σε θέσεις υπέρ της μονοπωλιακής αστικής τάξης της Βενεζουέλας.

 


Όσκαρ Φιγκέρα: «Μια νέα συμμαχία ελίτ έχει δημιουργηθεί στη Βενεζουέλα»

 Atexnos, Φεβ 19.2021

 Οι υποστηρικτές του Νικολάς Μαδούρο τον έχουν χαρακτηρίσει «προδότη», «μενσεβίκο», «διχαστικό» … Όχι, δεν πρόκειται για κάποιον ακροδεξιό πολιτικό η μέλος της πρεσβείας των ΗΠΑ. Αντίθετα οι ύβρεις αυτές απευθύνονται προς έναν παλιό γνώριμο του κυβερνώντος PSUV, τον μοναδικό εκπρόσωπο του ΚΚ Βενεζουέλας στη Βουλή και γενικό γραμματέα του κόμματος, τον Όσκαρ Φιγκέρα.

Σε ένα Κοινοβούλιο όπου, μετά τις τελευταίες εκλογές, κυριαρχούν οι σοσιαλδημοκράτες, ο Φιγκέρα είναι η μοναδική φωνή που έχει ενοχλήσει τόσο πολύ την κυβέρνηση Μαδούρο. Δεν είναι οι ιδεολογικοί εκπρόσωποι της φιλοαμερικανικής Δεξιάς που αποτελούν στόχο της κυβέρνησης, αλλά οι κομμουνιστές! Και αυτό διότι ο Φιγκέρα και το κόμμα του υπενθυμίζουν στους πολιτικούς κληρονόμους του Τσάβες αυτό που δεν θέλουν ν’ ακούσουν: Ότι έχουν ξεπουληθεί στα συμφέροντα του κεφαλαίου.

«Μια νέα συμμαχία ελίτ έχει δημιουργηθεί στη Βενεζουέλα» σημειώνει ο Όσκαρ Φιγκέρα σε συνέντευξή του στο ειδησεογραφικό πρακτορείο EFE, δείχνοντας την ταύτιση του κυβερνώντος σοσιαλδημοκρατικού κόμματος και της φιλελεύθερης-συντηρητικής αντιπολίτευσης στην πολιτική της εξυπηρέτησης των συμφερόντων της αστικής τάξης.

Το τελευταίο διάστημα, η ηγεσία του Ενωμένου Σοσιαλιστικού Κόμματος (PSUV), Νικολάς Μαδούρο και Χόρχε Ροντρίγκεζ, δεν χάνει ευκαιρία να εξαπολύει επιθέσεις ενάντια στο ΚΚ Βενεζουέλας και προσωπικά στον ίδιο τον Όσκαρ Φιγκέρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ροντρίγκεζ αφιέρωσε σχεδόν μια ολόκληρη ομιλία του στην Εθνική Συνέλευση προκειμένου να συκοφαντήσει τον Φιγκέρα χαρακτηρίζοντας τον «προδότη» Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος Μαδούρο που, χωρίς να αναφερθεί ονομαστικά, στοχοποίησε το Κομμουνιστικό Κόμμα κάνοντας λόγο για… «μενσεβίκους».

 Ο 67χρονος κομμουνιστής όμως δεν μασάει τα λόγια του: «Ένα σημαντικό ποσοστό των στελεχών που μπήκαν στην πολιτική το 1998 με τον Πρόεδρο Τσάβες, όπως και άλλοι που ήρθαν αργότερα, έχουν πλουτίσει μέσω της διαφθοράς». Στις δύο δεκαετίες σοσιαλδημοκρατικών κυβερνήσεων – στις οποίες το ΚΚ Βενεζουέλας παρείχε κριτική στήριξη – οι νέες ελίτ που έχουν αναδειχθεί «έχουν αποδυναμώσει την χώρα και απέτυχαν να προχωρήσουν ένα πραγματικά κυρίαρχο, απελευθερωτικό σχέδιο που θα άνοιγε την προοπτική για την οικοδόμηση του σοσιαλισμού στη Βενεζουέλα».

Ο Όσκαρ Φιγκέρα κρατά επικριτική στάση απέναντι στον Πρόεδρο Μαδούρο: «Τα πρώτα τρισήμισι χρόνια της προεδρίας του Νικολάς Μαδούρο ήταν τρία χρόνια απραξίας. Ένα κάποιος εξετάσει όλη αυτήν την περίοδο θα διαπιστώσει ότι ο πρόεδρος έβγαζε ανακοινώσεις επί ανακοινώσεων και στο τέλος δεν ανακοίνωνε τίποτα επί της ουσίας».

Όπως σημειώνει ο κομμουνιστής ηγέτης, κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου «το εξωτερικό χρέος αποπληρώθηκε με μερίδα των αποθεματικών που υπήρχαν επί εποχής Τσάβες», ενώ «από το 2013 έως το 2017, ενώ η οικονομία της Βενεζουέλας βυθίζονταν, το υπερεθνικό μονοπωλιακό κεφάλαιο έλαβε 109 δισεκατομμύρια δολάρια».

Η κυβέρνηση Μαδούρο δεν έκανε τις αναγκαίες κινήσεις για την παραγωγική ανασυγκρότηση και ανάπτυξη της Βενεζουέλας, κάτι που σταδιακά οδήγησε στην οικονομική κρίση. Οι κυρώσεις των ΗΠΑ ήρθαν να προσθέσουν ένα επιπλέον μεγάλο βάρος στην ήδη υπάρχουσα καπιταλιστική κρίση. Όπως σημειώνει ο Φιγκέρα, εάν η κυβέρνηση Μαδούρο είχε φροντίσει από το 2013 να πάρει τα αναγκαία μέτρα αναπτύσσοντας την εσωτερική παραγωγή, την βιομηχανία και αγροκτηνοτροφία, οι επιπτώσεις των κυρώσεων θα ήταν μικρότερες, επειδή το επίπεδο της εξάρτησης (από το εγχώριο και ξένο κεφάλαιο) θα ήταν μικρότερο”.

Το κυβερνών κόμμα PSUV, αν και κατέχει 92% των εδρών στην Εθνοσυνέλευση, δείχνει να ενοχλείται σφόδρα από την κριτική που ασκούν οι κομμουνιστές. Όπως λέει ο Όσκαρ Φιγκέρα, παρόλο που μιλούν για σοσιαλισμό, αυτό που πραγματικά θέλουν οι σημερινοί ηγέτες του «Τσαβισμού» είναι να σταθεροποιήσουν ένα αστικό καθεστώς στη Βενεζουέλα.

«Η Βενεζουέλα δεν μπήκε ποτέ σε τροχιά προς στον σοσιαλισμό», υπογραμμίζει ο γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος.

Όσο για τις απειλές και κατηγορίες που του αποδίδουν οι ψευδοσοσιαλιστές της κυβέρνησης, του PSUV και των συμμάχων τους, ο Φιγκέρα σημειώνει πως δεν φοβάται κανέναν και τίποτα. «Είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε το κόστος, ακόμη και με την ίδια μας τη ζωή».

 https://atexnos.gr/%cf%8c%cf%83%ce%ba%ce%b1%cf%81-%cf%86%ce%b9%ce%b3%ce%ba%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%cf%83%cf%85%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%87%ce%af%ce%b1-%ce%b5%ce%bb%ce%af%cf%84-%ce%ad/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+atexnos+%28%CE%91%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CF%89%CF%82%29


Δεν ανακαλύψαμε τώρα την εγκατάλειψη της συνεπούς αντιιμπεριαλιστικλής πολιτικής και της σταδιακής διολίσθησης των διαδόχων του Τσάβες σε θέσεις υπέρ της μονοπωλιακής αστικής τάξης της Βενεζουέλας.

 

Τετάρτη, 26 Απριλίου 2017

Βενεζουέλα. Η μαρξιστική θέση

https://aristeripolitiki.blogspot.com/2017/04/blog-post_26.html

 

Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2016

Το ΚΚΕ, η Βενεζουέλα και η αυτοτελής πολιτική της εργατικής τάξης

 http://aristeripolitiki.blogspot.com/2016/10/blog-post_29.html

 

 

 

 

 

Κρυπτονομίσματα. Η νέα ιστορία «πυραμίδων» και μετοχών - "φούσκα"

 Τρέξτε φτωχοί  και φτωχοτζογαδόροι να καταθέσετε τα λεφτά σας…

 Σε νέα επίπεδα ρεκόρ τα κρυπτονομίσματα bitcoin και ether, μας «ενημερώνει» το ΑΠΕ-ΜΠΕ!

 Ποιος δεν ξέρει τις ιστορίες με τα αμύθητα κέρδη που θα κέρδιζε σε μερικές νύχτες κάθε φτωχοπρόδρομος με μεταφυσικά όνειρα, όταν έτρεχε να πουλήσει την περιουσία του για να αγοράσει μετοχές; Μετοχές, άδεια φουσκωμένα σακιά!

 Και τώρα ήρθαν, με απίστευτες διαφημίσεις, τα κρυπτονομίσματα, άδεια φουσκωμένα σακιά που στο τέλος εξαφανίζεται και το σακί!

 Η ίδια και πολύ χειρότερη ιστορία των άδειων μετοχών, εκτυλίσσεται τώρα με τα κρυπτονομίσματα. Οι τιμές για ένα ιδιωτικό νόμισμα που δεν έχει ούτε αντίκρισμα, ούτε καμία εγγύηση, ούτε είναι μετοχή εμπράγματης επιχείρησης, εκτοξεύονται. Ένας τζόγος που δήθεν όλοι μόνο κερδίζουν! Διαφημίζονται κέρδη που αρχίζουν ένα λεπτό μετά την αγορά κρυπτονομίσματος και, όπως κάθε πυραμίδα ονείρων και φαντασιακών κερδών, ανεβαίνει! Ανεβαίνει και θα ανεβαίνει μέχρι να εξαντληθεί η δυνατότητα άντλησης χρημάτων από κάθε φτωχοπρόδρομο που νομίζει ότι έγινε «παίκτης» του παγκόσμιου τζόγου και θα τα πάρει «χοντρά»!

Μετά αναλαμβάνουν έργο οι μεγάλοι κερδοσκόποι που έστησαν τις παγίδες.

Δεν αποκλείεται να δούμε σκηνές αλλοφροσύνης όπως της μεγάλης κρίσης των μετοχών και της εμπράγματης οικονομίας, που δεν μπορούσε να τις καλύψει, του 1929. Της κρίσης του 1929 που το τέρμα της ήταν ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος με τις εκατόμβες νεκρών.

Αγοράστε τώρα που γυρίζει και κερδίζει! Στις 20/2/2021 δύο κρυπτονομίσματα μάζεψαν πάνω από το 1 τρισεκατ. Δολάρια! Έτσι, λόγω τζόγου, χωρίς κανένα αντίκρισμα. Όταν ξεκίνησε το bitcoin είχε αξία 0,003 δολάρια το ένα! Στις 4/1/2021, είχε 31.935 δολάρια, στις 20/2/2021 έφθασε στα 56.620 δολάρια! Κέρδη τζάμπα με ουρά!

Ποιος τα χάνει; Κανένας θα πουν. Όμως το παγκόσμιο ΑΕΠ δεν ανήλθε από το κρυπτονόμισμα κατά 1 τρισεκ., είναι το ίδιο, όσο δηλαδή παράγει η παγκόσμια εργατική τάξη. Άρα από κάπου ή τα παίρνουν αυθαίρετα ή θα απαιτήσουν κάποια στιγμή να τα ρευστοποιήσουν αγοράζοντας αξίες που παράχθηκαν με ιδρώτα και όχι με επενδύσεις σε ανύπαρκτες αξίες κρυπτονομισμάτων. Και τότε όλοι θα δουν ότι «ο βασιλιάς είναι γυμνός» αφού κανένας δεν θα δίνει πραγματική αξία για να αγοράσει φανταστική αξία. Και τότε όλοι πανικόβλητοι θα τρέχουν να τα αποκηρύξουν πουλώντας όσο - όσο με όση ζημία και να είναι. Μόνο που δεν θα υπάρχει κανένας να τα αγοράσει.

Γνωστές ιστορίες από την εποχή της τουλίπας (Ολλανδία 1630 - 1637), όταν ο βολβός της απέκτησε ξαφνικά αμύθητη αξία, οι πάντες πουλούσαν τα πάντα για να αγοράσουν έναν βολβό και ξαφνικά… δεν υπήρχε ούτε ένας αγοραστής!  Κάποιοι πήραν τα λεφτά και έτρεχαν! Τότε όμως έμεινε στα χέρια ένας βολβός (!) τώρα δεν υπάρχει ούτε αυτός!

 


Σε νέα επίπεδα ρεκόρ τα κρυπτονομίσματα bitcoin και ether

 

ΟΙΚΟΝΟΜΊΑ /Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021, 08:51:20 / Τελευταία Ενημέρωση: 09:21 / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Σε επίπεδο-ρεκόρ ανήλθε σήμερα το bitcoin στη διαπραγμάτευσή του στην Ασία, παρατείνοντας το δίμηνο ράλι που οδήγησε χθες την κεφαλαιοποίησή του σε πάνω από το 1 τρισεκατ. δολάρια.

Το δημοφιλέστερο κρυπτονόμισμα στον κόσμο έφθασε στο επίπεδο ρεκόρ των 56.620 δολαρίων, καταγράφοντας κέρδη 18% σε εβδομαδιαία βάση. Από την αρχή του έτους η τιμή του έχει αυξηθεί πάνω από 92%. Τα κέρδη του bitcoin τροφοδοτούνται από τις ενδείξεις ότι κερδίζει την αποδοχή μεγάλων επενδυτών και εταιριών, όπως η Tesla, η Mastercard και η BNY Mellon.

Το ether, το δεύτερο μεγαλύτερο κρυπτονόμισμα βάσει κεφαλαιοποίησης και ημερήσιου όγκου συναλλαγών, ανήλθε επίσης στο επίπεδο ρεκόρ των 2.040,62 δολαρίων, καταγράφοντας κέρδη περίπου 12% σε εβδομαδιαία βάση.

 

https://www.amna.gr/home/article/530515/Se-nea-epipeda-rekor-ta-kruptonomismata-bitcoin-kai-ether

 

Οι μεγαλύτερες «φούσκες» της ιστορίας

 

Η φούσκα της Ολλανδικής Τουλίπας

Η φούσκα της Ολλανδικής Τουλίπας είναι μια από τις πρώτες καταγεγραμμένες οικονομικές φούσκες της ιστορίας, ενώ η τρέλα που έπιασε του Ολλανδούς του 17ου αιώνα για τους βολβούς τουλίπας παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεξήγητη μέχρι σήμερα.

Ήταν αρχές του 1600 και η τουλίπα είχε γίνει μόλις γνωστή στην Ευρώπη, αν και καλλιεργούταν για χρόνια στην Τουρκία και την Περσία. Το λουλούδι κέρδισε τις καρδιές των Ευρωπαίων και αυτό γιατί ήταν πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα λουλούδια που είχαν συνηθίσει, καθώς οι τουλίπες είχαν πιο έντονα και συγκεντρωμένα χρώματα από τα τριαντάφυλλα και τα γαρύφαλλα.

Για περίπου 30 χρόνια οι βολβοί τουλίπας πωλούνταν σε υψηλές αλλά όχι εξωφρενικές τιμές, όμως το 1630 τα πάντα άλλαξαν στην Ολλανδία. Εκεί εμφανίστηκαν έμποροι που προωθούσαν το εμπόρευμα τους τόσο σε λάτρεις των λουλουδιών όσο και σε κερδοσκόπους, με αποτέλεσμα οι σπάνιοι βολβοί να γίνουν κάτι σαν σύμβολο κοινωνικής θέσης. Η ζήτηση ανέβαινε ραγδαία, αλλά η προσφορά έπεφτε. Και αυτό λόγω της ιδιαιτερότητας των συγκεκριμένων λουλουδιών: Χρειάζονται επτά χρόνια για να φυτρώσει μια τουλίπα απ’ έναν σπόρο και αν και οι βολβοί μπορούν να βγάλουν δύο ή τρία κλωνάρια, ο αρχικός βολβός πεθαίνει μέσα σε λίγα χρόνια.

Οι τιμές αυξάνονταν συνεχώς και εργαζόμενοι και αγρότες υποθήκευαν ότι είχαν και δεν είχαν για να συγκεντρώσουν χρήματα προκειμένου να ξεκινήσουν και αυτοί το εμπόριο τουλιπών. Μέχρι το 1636 η οποιαδήποτε τουλίπα, ακόμη και οι πιο κοινές πωλούνταν για πάρα πολλά χρήματα. Οι πιο ακριβές ανταλλασσόντουσαν με ολόκληρα αγροκτήματα.

Υπήρχε αγορά μελλοντικών συμβολαίων και οι ταβέρνες της Ολλανδίας γέμιζαν από εμπόρους τουλιπών. Η μανία της τουλίπας έφθασε στην κορυφή της τον χειμώνα του 1636 – 1637, όταν κάποιοι βολβοί μπορεί να άλλαζαν χέρια ακόμη και δέκα φορές την ημέρα. 

Η φούσκα της τουλίπας έσκασε λίγο αργότερα και πολύ βίαια. Σε μια κατά τα άλλα συνηθισμένη δημοπρασία απλά δεν βρέθηκε κάποιος να αγοράσει τις τουλίπες. Μέσα σε λίγες ημέρες ο πανικός είχε καταλάβει όλη την χώρα και παρά τις προσπάθειες των εμπόρων η αγορά εξαφανίστηκε. Τα πανέμορφα λουλούδια πωλούνταν στο ένα εκατοστό των τιμών που είχαν πριν από λίγο καιρό.

 

https://www.insider.gr/eidiseis/kosmos/68475/oi-megalyteres-foyskes-tis-istorias