Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016

Σενάρια για Μητσοτάκη


Ξεκινάει, πλέον, η σε βάθος χρόνου διαδικασία αντικατάστασης του Τσίπρα



-Ένα από τα πιθανά σενάρια πολιτικών εξελίξεων με άγνωστο "Χ" τον λαό.





Ο Μητσοτάκης είναι μια καλή επιλογή του κεφαλαίου ντόπιου και ξένου. Συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ηγέτη, ικανού να διαδεχτεί τον Τσίπρα κατά τον ίδιο τρόπο που ο Τσίπρας διαδέχτηκε τον Σαμαρά… ο οποίος ήταν καλός διάδοχος του ΓΑΠ κ.ο.κ.




 



Τι θα γίνει από δω και πέρα;





Δίνουν μια ορισμένη χρονική περίοδο στον Τσίπρα να εκτελέσει με όποιον τρόπο μπορεί, τις εντολές τους που περιέχονται στο μνημόνιο -3 συν νέα βάρη. Στο βαθμό που θα τα καταφέρνει θα διευρύνουν τον χρόνο ζωής της κυβέρνησής του.



Στο μεταξύ όλο αυτό το διάστημα θα αξιοποιείται για να οργανώνουν τη ΝΔ σε «νέο» πλαίσιο, με σύγχρονες ιδέες, με νέο πρόγραμμα και νέες λέξεις και συνθήματα που «σίγουρα πια θα μας βγάλουν από την κρίση»(!) αρκεί να χάσουμε τα πάντα. Όλο το παρελθόν της ΝΔ θα αρχίσει να ξεχνιέται και θα κυριαρχούν τα νέα ψέματα.



Μόλις οι ανοχές της κοινωνίας προς τον Τσίπρα αρχίσουν να εξαντλούνται και να απαιτεί υλοποίηση των υποσχέσεων που τις πήγε «σε βάθος τετραετίας», θα αρχίσει η αποδόμηση. Αργή ή γρήγορη εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, πάντως το τέλος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ θα έχει προδιαγραφεί. Θα έχει παίξει τον ρόλο της και το κεφάλαιο θα θελήσει άλλη μια «αμόλυντη και άσπιλη» κυβέρνηση.



Αυτό είναι το όλο πλαίσιο. Φυσικά και δεν αποκλείονται «ατυχήματα» όπως εξαναγκασμός σε οικουμενική ή «μεγάλη συμμαχία» αν ο μεν Τσίπρας δεν θα μπορεί ο δε Μητσοτάκης δεν θα είναι έτοιμος. Ούτε τα τυχαία (διαρροή κάποιων βουλευτών) αποκλείονται αν και μάλλον αυτά δεν θα είναι τυχαία.



Ο Μητσοτάκης θα είναι απαραίτητος μόλις ο Τσίπρας κάνει όλη τη βρώμικη δουλειά. Τότε όλοι οι «αγανακτισμένοι» θα λένε το γνωστό που έλεγαν επί Σαμαρά ή ΓΑΠ: «να φύγει και ας έρθει όποιος να ‘ναι, καλύτερος θα είναι»!!! Τότε κάθε μέρα οι συσχετισμοί θα ανατρέπονται υπέρ του Κυριάκου. Πρώτα βιολιά βέβαια πάντα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης του κεφαλαίου.



Ένα από τα «αστεία» της υπόθεσης είναι ότι ο Μητσοτάκης θα αναλάβει αφού θα έχει αρχίσει (εκτός απροόπτου) η αναιμική ανάπτυξη, μιας και θα έχουν ισοπεδωθεί όλα για χάριν των «επενδυτών»! Δηλαδή με κυβέρνηση Τσίπρα να είναι στην εξουσία περίπου 2 χρόνια, λίγο πάνω λίγο κάτω.  Τότε ο μεν Τσίπρας θα λέει ότι έφερε τη χώρα στην ανάπτυξη, ψηφίστε με,  ο δε Μητσοτάκης (όταν εκλεγεί) ότι παραλαμβάνει κατεστραμμένη χώρα και τα σε «βάθος τετραετίας» του Τσίπρα ήταν απραγματοποίητα και χρειαζόμαστε νέες θυσίες και νέα προσπάθεια αλλά να, η ανάπτυξη άρχισε ήδη, επειδή οι επενδυτές είδαν την… προοπτική νίκης της ΝΔ και άρχισαν να έρχονται επι Τσίπρα ακόμη, ας μη ζητάμε πολλά και τους διώξουμε ξανά!



Δεν χρειάζεται να είσαι προφήτης για τέτοια κοινότυπα πολιτικά σενάρια. Βρίσκονται στο DNA (στις νομοτέλειες) της διαχείριση του καπιταλισμού και απλώς θέλει λίγη σκέψη για να τα διατυπώσεις.



Όσο για την ανάπτυξη που θα έρθει, ας μην έχουμε αυταπάτες. Όταν το σύστημα δεν ανατρέπεται, συντρίβει τους λαούς και αναγεννιέται.





Το "πραγματικό ατύχημα"


Το πραγματικό ατύχημα για το σύστημα βέβαια, δεν θα είναι οι διαρροές κάποιων βουλευτών από τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ο ξεσηκωμός του λαού που κανένας δεν ξέρει πότε μπορεί να γίνει, για να συντρίψει κάθε πολιτική απάτης ακόμη και κάθε διαχειριστή του καπιταλισμού. Αυτός είναι ο μόνος απρόβλεπτος παράγοντας που τρέμουν: Ο ΛΑΟΣ! Αυτός ήταν πάντα ο μοχλός της ιστορικής εξέλιξης και ας μας λένε οι αστοί ότι οι ηγέτες τα έκαναν όλα. 

Τετάρτη, 6 Ιανουαρίου 2016

«Γιατί δεν πέφτουν εδώ οι τιμές καυσίμων όταν πέφτουν διεθνώς»;





Οι συνήθεις ύποπτοι, η παραπληροφόρηση, οι φόροι, τα μεγάλα κέρδη των πολυεθνικών καυσίμων και… η αναστροφή της συνείδηση!



Δεν υπάρχει καταναλωτής που να μη έχει εμπεδώσει για τα καλά ότι όταν οι διεθνείς τιμές των καυσίμων πέφτουν, εδώ δεν πέφτουν και όταν ανεβαίνουν, εδώ ανεβαίνουν αμέσως. Είναι δε σχεδόν βέβαιο ότι «τη βρομοδουλειά» την κάνουν οι βενζινοπώλες!



Τα κανάλια πιάνουν πάντα «δουλειά» και δόστου ρεπορτάζ με της απρόσιτες τιμές των πρατηρίων, την ώρα που ο λαός πεινάει και διεθνώς οι τιμές έχουν «καταρρεύσει». Βάλε και τη γενίκευση των λαμογιών του λαθρεμπορίου και της νοθείας και έχουμε τον κύριο ένοχο τόσο για τις υψηλές τιμές καυσίμων όσο και για τα δεινά της κοινωνίας: οι βενζινοπώλες. Αυτοί κάνουν τις αυξήσεις αυτοί φταίνε για όλα!







Όχι δεν θα αθωώσω όποιον βενζινοπώλη κάνει λαμογιές, αλλά από αυτό μέχρι τη γενίκευση και αυτό που λένε τα κανάλια, υπάρχει το χάος του ψέματος.



Αφορμή για το σχόλιο έδωσε μια πρόσκληση στην πρόεδρο των βενζινοπωλών της Αθήνας να εξηγήσει στο ΣΚΑΪ, που λάβρο έχει συλλάβει τους ενόχους βενζινοπώλες για την ακρίβεια, γιατί, ενώ οι διεθνείς τιμές πέφτουν, δεν πέφτουν εδώ οι λιανικές και κοροϊδεύουν τους καταναλωτές. Και αυτή του είπε απλά: «μα τι λέτε, οι λιανικές τιμές από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα, έπεσαν 13% περισσότερο από τις διεθνείς, τι μου λέτε εσείς, να και η ανάλυση των στοιχείων»!



Κόκαλο ο φουριόζος δημοσιογράφος, κατάπιε στειλιάρι. Αυτό βέβαια που είπε η κυρία, είναι αλήθεια και μπορείτε να δείτε την ανάλυση. Έχει δε συμβεί και άλλες φορές με ίδιο τρόπο αλλά τα κανάλια ποτέ δεν αλλάζουν μοτίβο. Ταγμένα στην υπηρεσία του κεφαλαίου, των πολυεθνικών και του κράτους τους, υπερασπίζουν τα συμφέροντά τους και αποκρύβουν τους φόρους και την ληστεία που κάνουν οι πολυεθνικές και κυνηγάνε τους τελευταίου τροχούς της αμάξης.



Δείτε πιο κάτω, αναλυτικά την τεκμηρίωση και πως οι φόροι και οι πολυεθνικές έχουν τη μερίδα του λέοντος στα καύσιμα.



Δυστυχώς όμως ο κόσμος δεν έχει τα μέσα να ελέγξει και έτσι πιστεύει, τι να κάνει; Εδώ του μειώνουν τη σύνταξη και του λένε ότι μείωσαν τις συντάξεις των… τεμπέληδων μεγαλοσυνταξιούχων και προστατεύουν τη δική του και τους πιστεύει την ώρα που παίρνει λιγότερα, για τα καύσιμα δεν θα πιστέψει; Όπως ακριβώς όταν του λένε ότι θα σχίσουν τα μνημόνια τους πιστεύει και τους ψηφίζει και μετά του φέρνουν μνημόνιο και του λένε «όχι δεν είναι αυτό που νομίζεις…»(!!!) και τους ξαναπιστεύει και τους ξαναψηφίζει….



Άβυσσος η συνείδηση των ανθρώπων. Το πώς από την ταξική θέση του εκμεταλλευόμενου ασπάζεται και υπερασπίζει τη θέση του εκμεταλλευτή του, υπάρχει μια τεράστια σκοτεινή διαδρομή μικρών αναστροφών και  διαστροφών της συνείδησης που στο τέλος εμφανίζεται σε αυτή η πραγματικότητα ανεστραμμένη!



Και θέλει τεράστιο αγώνα για να την ξαναφέρουμε στα ίσα της και να αντιστοιχηθεί η κοινή συνείδηση με την ταξική θέση. Έργο δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο.



Βλέπετε η αντίληψη για τα  καύσιμα είναι μόνο η κορυφή ενός παγόβουνου που λέγεται ανεστραμμένη – παραπλανημένη συνείδηση, αντίθετη από τα ταξικά συμφέροντα του εργαζόμενου και του λαού γενικότερα.











Πέφτουν ταχύτερα οι λιανικές τιμές καυσίμων από τις διεθνείς



Αναδημοσίευση από το eea.gr



Επειδή παρατηρείται και πάλι μια κριτική, ότι οι λιανικές τιμές των καυσίμων δεν πέφτουν αναλόγως της πτώσης των διεθνών τιμών, αναλύσαμε τα υπάρχοντα στοιχεία για την ενημέρωση των καταναλωτών.



Από τα επίσημα στοιχεία, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι εντελώς αντίθετο από αυτό που φαινομενικά βλέπουν οι καταναλωτές και παρουσιάζουν ορισμένα μέσα ενημέρωσης. Έτσι ενώ ως απόλυτα ποσοστά παρουσιάζεται, μεταξύ Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου, μια πτώση 29,17% στις διεθνείς τιμές, η πτώση στις τιμές λιανικής είναι «μόνο» 4,56%!



Αυτό που δεν λαμβάνεται υπόψη είναι ότι το μεν -29,17%  αντιστοιχεί σε μείωση 0,058 €/λ  το δε -4,56% της λιανικής τιμής αντιστοιχεί σε 0,066 €/λ. Συνεπώς, στην πραγματικότητα η λιανική τιμή μειώθηκε κατά 13% περισσότερο από τις διεθνείς τιμές!!!



Πως γίνεται αυτό; Το -29,17% αναφέρεται σε τιμή ανά λίτρο, ήτοι από 0,3027 δολ/λίτρο σε 0,2383. Η διαφορά τους είναι 0,064 δολ. και σε ευρώ με βάση της αντιστοιχίες είναι 0,058 €/λ . Το -4,56% της λιανικής τιμής αναφέρεται σε τιμές ανά λίτρο από 1,445 σε 1,379 €/λ. Αυτή η διαφορά είναι 0,066 €/λ. Άρα η τιμή λιανικής σε ευρώ μειώθηκε περισσότερο από τη διεθνή τιμή (0,066 έναντι  0,058 €/λ που σημαίνει μεγαλύτερη μείωση κατά 13%!



Ανάλυση



Τιμή βαρελιού μπρεντ (σε δολάρια)



11/9/2015
48,14
16/9/2015
49,75
4/10/2015
50,46
20/11/2015
46,81
4/12/2015
43,00
24/12/201
37,89

 4/1/2016        37,22



Τιμή διυλιστηρίου αμόλυβδης – 95 (σε ευρώ)



10/09/2015 = 0,3919 € ανά λίτρο

15/10/2015 = 0,3660 € ανά λίτρο

19/11/2015 = 0,3520 € ανά λίτρο

24/12/2015 = 0,3306 € ανά λίτρο



Λιανική τιμή αμόλυβδης - 95 Ελλάδα (σε ευρώ)



11/9/2015  =1,445

16/10/2015=1,420

20/11/2015=1,401

25/12/2015=1,379



Με βάση τα στοιχεία διεθνών τιμών ακατέργαστου πετρελαίου ανά βαρέλι, από τις 11/9/2015 μέχρι 24/12/2015 η τιμή έπεσε από 48,14 δολάρια στα 37,22 ή κατά 29,17%.



Οι τιμές διυλιστηρίου ανά λίτρο έπεσαν από 0,3919 ευρώ/λίτρο στις 11/9/2015 στα 0,3306 στις 24/12/2015 ή κατά 15,64%



Οι λιανικές τιμές με φόρους κρατήσεις κλπ από 1,445 ευρώ/λίτρο στις 11/9/2015 έπεσαν στα 1,379 στις 25/12/2015 ή κατά 4,56%.



ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΒΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.



ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΝΑ ΛΙΤΡΟ, ΑΠΟ 11/9/2015 ΜΕΧΡΙ 24/12/2015, ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ!



Ανάλυση από 11/9/2015 στις 24/12/2015



Η διεθνής τιμή ανά λίτρο μειώθηκε κατά 0,064 δολάρια ή 0,058 € (με ισοτιμία 24/12/2015=1,09671 δολάρια το ευρώ, και αναλογία 1 βαρέλι = 159 λίτρα)

Η τιμή διυλιστηρίου μειώθηκε κατά 0,061 ευρώ.

Η λιανική τιμή μειώθηκε κατά 0,066 ευρώ.



Συνεπώς οι τιμές από τις 11/9/2015 μέχρι τις 24/12/2015 που υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία στη λιανική, οι τιμές λιανικής της αμόλυβδης – 95 έπεσαν κατά 13% περισσότερο από τις διεθνείς τιμές!!!



Για τα ποσοστά κέρδους



Στις 11/9/2015 οι εταιρείες, οι μεταφορείς και οι πρατηριούχοι μοιράζονταν μεταξύ τους για κάθε λίτρο βενζίνης – 95 = 7,11 λεπτά. Οι φόροι και τα τέλη ήταν 0,9504 €. Η τιμή διυλιστηρίου 0,3919 €.



Στις 24/12/2015 οι εταιρείες, οι μεταφορείς και οι πρατηριούχοι μοιράζονταν μεταξύ τους για κάθε λίτρο βενζίνης–95 = 8,07% λεπτά. Οι φόροι και τα τέλη ήταν 0,9370€. Η τιμή διυλιστηρίου 0,3306 €



Από τη σύγκριση των παραπάνω τιμών εξάγεται ότι τα περιθώριο κέρδους που μοιράζονται οι τρεις (εταιρείες, μεταφορείς και πρατηριούχοι) ήταν μεγαλύτερο περί το ένα λεπτό, πράγμα που δεν δικαιολογεί καμία άποψη περί αυξημένων τιμών δεδομένου ότι αυτό το περιθώριο παίζει συνεχώς μεταξύ 7 και 11 λεπτών αναλόγως της συγκυρίας.  Για παράδειγμα στις 17/12/2015 ήταν 11 λεπτά άρα στις 24/12 η πτώση του περιθωρίου κέρδους μέσα σε μια βδομάδα ήταν περίπου 3 λεπτά!



Πηγές:

-Εβδομαδιαίο Δελτίο Επισκόπησης Τιμών Καυσίμων της Γ.Γ. Εμπορίου και Καταναλωτή (Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων).

-Διεθνείς τιμές καυσίμων, εφημερίδα «Ναυτεμπορική»



Σ.Β.




Κυριακή, 3 Ιανουαρίου 2016

Πως το νταβατζιλίκι των τραπεζών τώρα δικαιώνεται





Μόνο μέσω κάρτας ή τράπεζας, το “χτίσιμο” του αφορολόγητου.



Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης ξεκαθάρισε ότι μόνο οι συναλλαγές με πλαστικό χρήμα ή μέσω τράπεζας θα αναγνωρίζονται για το αφορολόγητο.



Ο καλοπροαίρετος φορολογούμενος πολίτης βρίσκει πολύ θετικό το μέτρο. Καλό, σου λέει, γιατί να φοροδιαφεύγει ο ιξ καταναλωτής και να μη πληρώνει φόρο. Και αθώο αφού σε τίποτα δεν πειράζει κανέναν! Ούτε καν υποψιάζεται ότι είναι το τυρί στη φάκα και ότι η κυβέρνηση στέλνει εκατομμύρια πολίτες να καταθέτουν αναγκαστικά κάθε μέρα έναν οβολό προμήθειας στις τράπεζες.



Τι κι αν αποσύρθηκαν οι καταθέσεις τι κι αν ο πολίτης δεν θέλει και πολλά – πολλά με τράπεζες. Τώρα θα εξαναγκάζεται να τις αιμοδοτεί καθημερινά θέλει δεν θέλει, διαφορετικά θα το πληρώσει με βαρύ φόρο.



Όχι, την κυβέρνηση δεν την ενδιαφέρει αν χάνει φόρους όταν πρόκειται να τους κερδίσουν  οι τράπεζες. Οι φτωχοί που έδιναν λίγα στις τράπεζες την ενδιαφέρει να πληρώνουν προμήθειες.



Αστεία, αστεία από 0,80 μέχρι 2,5% είναι η προμήθεια των τραπεζών για ηλεκτρονικές συναλλαγές! Τζάμπα «κονομα» γιατί δεν κάνουν απολύτως τίποτα όταν τα χρήματα μεταφέρονται αυτόματα από λογαριασμό σε λαγαριασμό με εξοπλισμό που πλήρωσαν 100 φορές οι πελάτες των τραπεζών.



Αν πχ στο τέλος του έτους οι τράπεζες κονόμισαν 1 δισεκ. από αυτές τις προμήθειες τόσο θα έχουν κλέψει από τις τσέπες των καταναλωτών, τόσο λιγότερα είδη σε αξία θα έχουν αγοράσει οι καταναλωτές.








Νταβατζηλίκι σκέτο δηλαδή. Κι έπειτα σου λένε πως μόνο οι εργολάβοι είναι νταβατζήδες!



Αν βέβαια κανείς πει ότι τις προμήθειες τις πληρώνει η επιχείρηση, κάνει λάθος αφού δεν υπάρχει κανένα κόστος επιχείρησης που δεν το πληρώνει ο καταναλωτής, όποια μορφή και παίρνει. Διαφορετικά ο επιχειρηματίας θα πρέπει να φέρνει λεφτά από το σπίτι του για να πληρώνει τις προμήθειες. Ακριβώς όπως γίνεται και με τους εργαζόμενους στην επιχείρηση όπου δεν υπάρχει αξία που δεν τη βγάζουν οι εργαζόμενοι, όποια μορφή και αν παίρνει (μισθός, κέρδη, αποσβέσεις, ασφαλιστικές εισφορές, κρατήσεις, φόρους, επενδύσεις, διαφημίσεις, δωρεές, φιλευσπλαχνίες σε φτωχούς, κομματικές χορηγίες…).